Marketing manager Bobby Burger o budowaniu karty napojów

Udostępnij nas na:
Komentuje Maciej Sobolewski, marketing manager Bobby Burger
Decydując się na prowadzenie obiektu gastronomicznego musimy wybrać nie tylko jego rodzaj typu restauracja, fast food czy kawiarnia, ale również musimy zdecydować o jego charakterze. Oczywiście w tym miejscu powinniśmy pomyśleć o naszych (przyszłych) gościach i ich oczekiwaniach – tak, by zapewnić im warunki, w których będą czuli się jak najbardziej komfortowo. Dzięki temu spędzą w naszym lokalu więcej czasu nie tylko w celach konsumpcji, ale również spotkań towarzyskich. Na charakter lokalu składa się nie tylko odpowiedni wystrój wnętrza, ale także menu. Dlatego warto odpowiednio przemyśleć każdy jego aspekt,  w tym menu napojów.

Powinno być ono ściśle dostosowane do kategorii lokalu, w którym będzie funkcjonowało. Inne pozycje będą serwowane w kawiarni, od której goście oczekują szerokiego wyboru kaw oraz herbat, a inne w klubie nocnym, gdzie należy zwrócić uwagę na rozbudowane menu drinków. Gdzieś po środku znajdują się lokale z jedzeniem typu slow food czy casual dining. Takie miejsca goście odwiedzają w ciągu dnia, aby zjeść pełnowartościowy posiłek wraz z odpowiednio dobranym napojem, niekoniecznie alkoholowym. Z kolei wieczór to czas, który sprzyja spotkaniom ze znajomymi i spożywaniu napojów alkoholowych.

Nasze menu opracowaliśmy w oparciu o preferencje samych klientów. Z przeprowadzonych badań wiemy, że Polacy coraz częściej burgerownie postrzegają nie tylko jako miejsce służące zaspokojeniu głodu, ale również jako przestrzeń do spędzania wolnego czasu w towarzystwie znajomych. By wyjść naprzeciw oczekiwaniom i zaspokoić potrzeby całej grupy, wprowadziliśmy zmiany w menu zarówno jeśli chodzi o core’owe produkty, czyli burgery, jak i napoje. Dlatego od jakiegoś czasu w naszym menu można znaleźć również burgery wegetariańskie, a także świeże soki, lemoniadę czy alkohol. Oczywiście w karcie nie zabrakło popularnych napojów gazowanych.

Jeśli mowa o alkoholach to w przypadku burgerowni nie sprawdzi się szeroka gama drinków czy karta win. Mamy za to kilka marek dobrych piw, w tym piwa lokalne, kraftowe – które doceniają zarówno miejscowi goście, jak i turyści. W wybranych lokalach mamy w ofercie również mocniejsze alkohole, jednak jest to raczej whisky niż karta drinków. Ważne jest, aby uniknąć bałaganu spowodowanego zbyt szeroką ofertą – stawiamy na jakość oferowanych produktów i przejrzystość oferty.

Pełną treść komentarza publikujemy w:
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – PAŹDZIERNIK 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.