Marketing Manager Bobby Burger: rośnie trend spędzania czasu poza domem

Udostępnij nas na:
Komentuje Maciej Sobolewski, Marketing Manager Bobby Burger
 W ostatnich latach zauważalny jest intensywny rozwój rynku gastronomicznego. Perspektywy są bardzo obiecujące. Jego wartość w porównaniu do roku 2016 wzrosła o ponad 10,5 pp. i w 2017 roku wyniosła ponad 36 mld zł. Aktualną sytuację rynku gastronomicznego oceniam pozytywnie. Obserwujemy rosnący trend spędzania czasu poza domem, często w lokalach gastronomicznych. Dla mieszkańców dużych miast jedzenie w lokalu pełni już nie tylko podstawową funkcję zaspokajania głodu, ale przede wszystkim funkcję społeczną.

Wyjścia „na miasto” są świetną okazją do rozmów, świętowania ważnych chwil, a lokale gastronomiczne coraz częściej gwarantują przyjemną dla konsumenta atmosferę, która zachęca do dłuższych wizyt. Podążając za wynikami badania przeprowadzonego na zlecenie Bobby Burger okazuje się, że aż ¾ respondentów jako motywację do jedzenia na mieście wskazało właśnie powody towarzyskie, czyli chęć spędzenia czasu w miły sposób.

Rynek gastronomiczny dostosowuje się do tego trendu – w lokalach obejrzymy mecz, pogramy na konsoli czy rozegramy partię w planszówkach, a przy okazji smacznie zjemy. Na znaczeniu zyskuje także trend świadomego odżywiania, przede wszystkim tzw. flexitarianizm, czyli ograniczanie ilości spożywanego mięsa, na korzyść warzyw i owoców. Z myślą o osobach, które odżywiają się w ten sposób lub nie jedzą mięsa, bo w danej chwili nie mają na nie ochoty, menu restauracji są rozszerzane o pozycje wegetariańskie czy zdrowe smoothies.

Poprawa sytuacji finansowej Polaków wynikająca z rosnących płac wpływa znacząco na zmianę stylu życia mieszkańców dużych miast. Jedzenie w lokalach przestaje być dla nich czymś wyjątkowym. W grupie wiekowej 20-29 lat osób, które wzięły udział w naszym badaniu, aż 85 proc. je poza domem i jest to dla nich naturalne. Ponadto Polacy coraz więcej wydają na jedzenie „na mieście”. Średnia wartość rachunku za jedną wizytę w lokalu gastronomicznym to około 43 zł. Analizując dane rynkowe widoczna jest tendencja wzrostowa.

W ubiegłym roku Polacy na jedzenie poza domem wydawali około 100 zł miesięcznie, czyli więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Czynniki ekonomiczne oraz rosnący trend spędzania czasu poza domem ze znajomymi, coraz częściej przy smacznym i wysokojakościowym posiłku, napędzają rozwój branży gastronomicznej. W wynikach badania przeprowadzonego na zlecenie Bobby Burger wyraźnie widać, że mieszkańcy dużych miast chętnie korzystają z różnych typów lokali i nie ograniczają się już do najtańszych miejsc. Coraz łatwiej jest także prowadzić własny lokal gastronomiczny, a gastronomia to dla wielu coraz częściej styl życia oraz pasja. Przykładowo, decydując się na rozwijanie punktu sezonowego pod szyldem Bobby Burger w systemie franczyzowym Bobby Burger Smart Cube, formalności ograniczone są do minimum. Nie potrzebujemy zezwolenia na budowę, ponieważ jest to nowoczesny system kontenerowy – w takim przypadku samo posiadanie działki daje przedsiębiorcy duże możliwości rozwoju własnego biznesu. Prognozujemy, że branża gastronomiczna będzie się stale rozwijać i dopasowywać do konsumentów.

Komentarz został przygotowany na potrzeby:
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <