Massimo Bottura na Fine Dining Week! Ruszyły rezerwacje

Udostępnij artykuł
Festiwal sztuki restauracyjnej potrwa od 6 do 17 lutego, w tym w Walentynki.  Debiutujące na Śląsku wydarzenie obejmie również Łódź, Warszawę, Wrocław, Poznań, Kraków i Trójmiasto. Szefowie kuchni najwybitniejszych restauracji w całym kraju (w tym m.in. Senses, Concept13, czy Powidok i Quale Restaurant w Łodzi) przygotowali popisowe pięciodaniowe doświadczenia restauracyjne w festiwalowej cenie, a wygodne rezerwacje dostępne są już na FineDiningWeek.pl. Gościem specjalnym Festiwalu będzie Massimo Bottura, najlepszy szef kuchni i restaurator świata, ambasador legendarnej marki Grundig.

Fine Dining Week to największe w Polsce wydarzenie poświęcone scenie fine diningowej, czyli najwyższej próby sztuce restauracyjnej. Szefowie Kuchni z prawie 70 najsłynniejszych i najbardziej ekskluzywnych restauracji przygotowali dla festiwalowych Gości specjalne pięciodaniowe menu degustacyjne w wyjątkowej cenie 119zł.  Festiwal odbywa się w duchu Respect Food. Formuła wcześniejszych rezerwacji na Festiwal sprawia bowiem, że zgodnie z zasadami zero-waste w czasie jego trwania nie marnuje się ani trochę żywności.

Gościem specjalnym Festiwalu dzięki marce Grundig  będzie Massimo Bottura, Szef Kuchni, właściciel Osteria Francescana (najlepszej restauracji świata z trzema gwiazdkami Michelin)  i pomysłodawca projektu non-profit Food for Soul. Massimo Bottura jest ambasadorem marki Grundig , twórcy idei #RespectFood opierającej się o filozofię zero-waste. Goście posiadający festiwalową rezerwację będą mogli wygrać miejsce podczas wyjątkowej kolacji z Massimo Botturą w duchu #RespectFood (Warszawa, 7.02.2019) – instrukcję otrzymają po zakupie rezerwacji. Massimo Bottura będzie gościem odrestaurowanego 5-gwiazdkowego Hotelu Warszawa, w którym znajduje się m.in. restauracja “Warszawska”. Jej Szefem Kuchni jest Dariusz Barański, absolwent legendarnej Le Cordon Bleu.

Fine dining to połączenie bezkompromisowej jakości rzadkich produktów, najwyższej jakości ich przygotowania oraz światowej klasy oprawy i atmosfery w restauracji. Scena fine dining w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie (na Fine Dining Week wybrało się dotąd 24,868 gości). Zyskuje kolejne rekomendacje Michelin oraz coraz więcej kandydatów do słynnych michelinowskich gwiazdek. Goni szybko zachodnioeuropejską scenę fine-diningową. Misją festiwalu sztuki restauracyjnej Fine Dining Week jest edukacja w zakresie najwyższej kultury restauracyjnej oraz jej intensywna promocja. Nic bowiem nie przybliży jej polskim gościom lepiej, niż bezpośrednie doświadczenie jednej z najwybitniejszych polskich restauracji.

Wspaniałą informacją dla największych fanów polskiej sceny fine diningowej jest bez wątpienia niepowtarzalne zaproszenie do najlepszej restauracji w kraju, czyli stołecznego Senses. W ramach wydarzenia towarzyszącego festiwalowi, szef kuchni Andrea Camastra przygotuje jedenastodaniowe menu metodą note à note, z autorskim wine pairingiem. Goście uczestniczący w kolacji, będą mieli okazję zwiedzić restauracyjne laboratorium oraz restauracyjną kuchnię w trakcie pracy.

Festiwal Fine Dining Week jest okazją na poznanie świata bezkompromisowej jakości, eksperckiej tradycji i odwagi w nowoczesnym kreowaniu trendów. Podczas festiwalu goście będą mogli przekonać się, że najwyższej próby sztuka restauracyjna to znacznie więcej niż kulinarne rzemiosło. Do każdego pięciodaniowego posiłku goście mogą dokupić koktajl aperitivo na bazie wermutu Martini Riserva, który pobudzi apetyt oraz zmysły. Zwyczaj celebracji wspólnych chwil przy dobrym jedzeniu  i koktajlach to idealna okazja do wspólnego próbowania różnych połączeń kulinarnych, a także odnalezienie tzw. La dolce vita, czyli radości życia przepełnionego pasją i chęcią czerpania z każdej chwili jak najwięcej. Martini to jedna z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, która niezmiennie wspiera kulturę aperitivo w każdym zakątku świata.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – GRUDZIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 28.01.2019
Aktualizacja: 28.01.2019