Masz problem z pozyskaniem pracowników? Weź udział w nowym projekcie Marty Kustosz

Udostępnij artykuł
Inicjatywa „Młodzi na rynku pracy” to przede wszystkim działania umożliwiające młodzieży przygotowującej się do usamodzielnienia, pozyskanie pierwszej pracy w hotelarstwie. Biorąc pod uwagę sytuację na rynku pracy, każda aktywność przynosi oczywiste korzyści dla obu stron Projektu.

– Jako Hotelarze mamy doskonałą świadomość jak ważne jest przybliżenie możliwości i realiów panujących w naszej branży najmłodszym, potencjalnym pracownikom. Młodzież, która dokonuje swoich pierwszych kroków na drodze zawodowej często wybiera miejsca, które w ich oczach nie stawiają dużych barier na wejściu. Mam na myśli, przede wszystkim pracę w hipermarketach, dyskontach, czy innych punktach usługowych nie zapewniających żadnej możliwości rozwoju. Hotelarze natomiast, już od kilku lat, podkreślają deficyty w zainteresowaniu ofertami pracy. Mam nadzieję, że współpraca z Domami Dziecka i Placówkami Opiekuńczo-Wychowawczymi pozwoli na spotkanie się dwóch stron, dla których efekty będą korzystne i długookresowe – mówi Marta Kustosz, właścicielka Praktyka Zmian, i dodaje: – Moja rola w tym Projekcie polega przede wszystkim na dotarciu do hoteli, które dysponują ofertami pracy w zakresie stanowisk nie wymagających doświadczenia (kuchnia, restauracja, służba pięter), są gotowe wdrożyć i odpowiednio przeszkolić nową osobę, a także zapewnić jej pozytywny start w dorosłe życie. Historie Młodych są przeróżne, zdarza się, że są to osoby, które ukończyły np. szkołę o profilu spożywczo-gastronomicznym, czy technikum hotelarskie. Oczywiście w samej Warszawie można bez problemu odnaleźć fundacje, które wspierają młodzież w tym zakresie, jednak nie znajdziemy wśród osób zaangażowanych nikogo, kto jest w stanie przybliżyć im „nasz” zawód, a to jest jeden z ważniejszych punktów w pokonywaniu przekonań i wyobrażeń na temat pracy w hotelu. Jestem przekonana, że połączenie wprowadzenia i przygotowania do wkroczenia w codzienność hotelową, dopasowanie kandydatów do proponowanych ofert pracy, a na koniec aktywne wsparcie w trakcie pierwszych miesięcy w nowym miejscu, przyniesie bardzo pozytywne efekty w przyszłości.

Już dzisiaj zachęcamy wszystkie warszawskie i łódzkie hotele do przesyłania aktualnych ofert pracy na adres mailowy marta@praktykazmian.pl, a także kolejne propozycje Partnerstwa, gotowość do wsparcia inicjatywy. – Liczę, że w kolejnych miesiącach podobne działania zrealizuję również w innych miejscach Polski – podkreśla Marta.

Więcej informacji na stronie:
www.praktykazmian.pl/projekt/mlodzi/

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 17.02.2019
Aktualizacja: 18.02.2019