McDonald’s z akcją charytatywną

Udostępnij artykuł
Jej celem jest pozyskanie środków na wsparcie działalności Fundacji Ronalda McDonalda. W tym roku wpływy z akcji zostaną przekazane na konto  budowy drugiego w Polsce Domu Ronalda McDonalda. Zlokalizowana w Warszawie inwestycja, bezpłatny hotel dla rodzin hospitalizowanych dzieci realizowana będzie w bezpośrednim sąsiedztwie Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.  

Każdego roku McDonald’s na całym świecie organizuje akcję zbierania funduszy na programy prowadzone z myślą o chorych, potrzebujących dzieciach i ich rodzinach. Akcja ta nosi nazwę McHappy Day.

W ramach tegorocznej akcji McHappy Day polska sieć restauracji McDonald’s przekaże Fundacji 1 zł od każdej porcji frytek sprzedanych  w dniach 7 – 9 grudnia 2018 roku. Dodatkowo w terminie
7 – 31 grudnia w restauracjach McDonald’s na terenie całego kraju będzie można kupić specjalne breloczki z logo McHappy Day. Cena jednego breloczka to 6 zł. Cały dochód z ich sprzedaży również wpłynie na konto Fundacji. W tym roku pieniądze zebrane w ramach grudniowej akcji, przekazane zostaną na budowę drugiego w Polsce Domu Ronalda McDonalda, bezpłatnego hotelu dla rodzin dzieci przebywających na leczeniu w Szpitalu Pediatrycznym WUM w Warszawie.

Pierwszy polski fundacyjny Dom Ronalda McDonalda powstał w 2015 roku przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie. To miejsce dla rodziców, którzy przyjeżdżają na leczenie z dzieckiem z daleka i bardzo często stają przed dylematem, jak zorganizować życie w czasie jego hospitalizacji. Komfortowo wyposażony krakowski obiekt to 20 apartamentów i rozbudowana część wspólna (kuchnia, jadalnia, pokoje wypoczynku, pralnia itd.) pozwalające rodzicom być blisko dziecka podczas  trudnego okresu jego choroby.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – PAŹDZIERNIK 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– W naszych działaniach staramy się wesprzeć rodziny w najtrudniejszych chwilach, wtedy kiedy muszą zmierzyć się z chorobą dziecka i jego hospitalizacją. Bycie razem  jest wówczas niezwykle ważne, pozytywnie  wpływa na proces leczenia choroby. Takie programy fundacyjne, jak Dom pozwalają nam w najlepszy możliwie sposób realizować misję naszej organizacji – aby Rodzina mogła być Razem – mówi Krzysztof Kłapa, prezes zarządu Fundacji Ronalda McDonalda.

„Aby rodzina mogła być razem” – to misja powstałej w Polsce w 2002 roku Fundacji Ronalda McDonalda, należącej do działającej w 64 krajach świata sieci organizacji dobroczynnych Ronald McDonald House Charities. Jej programy są realizowane dzięki wsparciu firm, osób prywatnych i wolontariuszy. Skala tych działań obejmuje całą Polskę. W centrum uwagi znajduje się profilaktyka zdrowotna dzieci oraz wsparcie dla rodziny w czasie ciężkiej choroby dziecka i jego pobytu w szpitalu.

Kluczowymi programami Fundacji są Domy Ronalda McDonalda – budowane w sąsiedztwie wiodących szpitali pediatrycznych komfortowe, bezpłatne hotele dla rodzin hospitalizowanych dzieci oraz Pokoje Rodzinne, lokalizowane na terenie szpitali pediatrycznych nowocześnie wyposażone kompleksy socjalne gdzie rodziny i opiekunowie hospitalizowanych dzieci mogą korzystać z pokojów dziennego pobytu, pralni, kuchni oraz łazienek. Działania mające na celu poprawę warunków pobytu rodzin hospitalizowanych dzieci dopełnia projekt „Łóżko dla Rodzica”. Wygodne, uzupełnione kompletami pościeli łóżka lokalizowane w szpitalnych pokojach małych pacjentów. Składane na dzień i używane jako fotel.

Kolejnym ważnym obszarem działań Fundacji jest profilaktyka onkologiczna. Służy temu między innymi program bezpłatnych, ogólnopolskich badań USG dzieci na pokładzie mobilnego ambulansu medycznego. Finansowane przez Fundację szkolenia lekarzy POZ i lekarzy rodzinnych we wczesnym wykrywaniu nowotworów, wykłady dla rodziców na temat profilaktyki onkologicznej prowadzone wspólnie z IFMSA Poland, specjalistyczne wydawnictwa dla lekarzy i rodziców  uzupełniają listę działań w tym zakresie.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 10.12.2018
Aktualizacja: 10.12.2018