McDonald’s zmienia ofertę Happy Meal

Udostępnij artykuł
31 grudnia 2018 r., sieć wprowadziła zmiany w zestawach dziecięcych. Jest to dostosowanie do przyjętych przez markę zobowiązań dotyczących odpowiedzialnej oferty dla dzieci.  

 W ramach nowej oferty Happy Meal w miejsce jabłka zostały wprowadzone cząstki jabłka i ciemnych winogron bezpestkowych, paluszki surowej marchewki zastąpiły dotychczas oferowaną porcję pomidorków koktajlowych, miejsce musu Kubuś Jabłko Banan zajął Mus Truskawkowy, pojemność soku pomarańczowego i jabłkowego została zmniejszona z 250 ml do 200 ml. Z oferty znika owocogurt, McTost z bekonem oraz herbaty ze sztucznymi aromatami.

Powyższe zmiany to efekt ogłoszonej rok temu globalnej strategii Scale For Good i wcześniejszych zobowiązań marki jako sygnatariusza karty EU Pledge. Ich celem jest podniesienie wartości odżywczych zestawów Happy Meal oraz zmniejszenie kaloryczności, zawartości cukru i soli, wykluczenie sztucznych dodatków.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – GRUDZIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

McDonald’s kieruje się następującymi założeniami

Oferta zbilansowanych posiłków

Co najmniej połowa możliwych kombinacji zestawów Happy Meal prezentowanych w restauracyjnym menu, na ekranach kiosków zamówieniowych, stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej będzie zawierać maksymalnie: 600 kcal, 10 proc. kcal pochodzących z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu, 10 proc. kcal pochodzących z dodanego cukru.

Uproszczenie składników

Ze wszystkich zestawów Happy Meal usunięte zostaną sztuczne aromaty i barwniki. Dodatkowo, wszędzie, gdzie to możliwe bez pogorszenia bezpieczeństwa, smaku, jakości czy wartości żywności, zostaną również zredukowane środki konserwujące.

Transparentność informacji nt. wartości odżywczych zestawów Happy Meal

Informacje nt. wartości odżywczych zestawów Happy Meal będą dostępne na stronach McDonald’s oraz w aplikacjach mobilnych, poprzez które możliwe jest zamawianie jedzenia.

Odpowiedzialność rynku

Wszystkie reklamowane zestawy Happy Meal, będą zgodnie z celem nr 1 i zawierać maksymalnie 600 kcal, 10 proc. kcal z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu oraz 10 proc. kcal z dodanego cukru. Materiały promocyjne będą również oczywiście, tak jak do tej pory, zgodne z obowiązującymi na poszczególnych rynkach regulacjami dotyczącymi reklamy.

Zwiększenie sprzedaży żywności i napojów zawierających zalecane kategorie produktów w zestawach Happy Meal

McDonald’s zobowiązało się do promowania sprzedaży posiłków zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, produkty pełnoziarniste, chude białko i wodę. Założone cele mają zostać osiągnięte do 2022 roku.

W Polsce od 2015 roku jako napój w materiałach promocyjnych Happy Meal pokazywana jest tylko woda, herbata lub sok. Wzrost sprzedaży HM z wodą lub sokiem w latach 2013-2017 wyniósł ponad 10 proc.

Na opakowaniach zestawów Happy Meal rodzice mogą ponadto znaleźć materiały edukacyjne zachęcające do wyboru zdrowej przekąski. Sieć zapewnia również pełną informację o składzie oferowanych produktów. Tabela alergenów i wartości odżywczych znajduje się na papierowych serwetach umieszczanych na tacach w restauracjach, na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej McDonald’s oraz w aplikacji Uber Eats umożliwiającej zamawianie jedzenia z dowozem.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 02.01.2019
Aktualizacja: 02.01.2019