Menedżer ds. rozwoju i standardów Tutti Santi o dostawcach wyposażenia

Udostępnij artykuł
Komentuje Michał Czekaniak, manager ds. rozwoju i standardów Tutti Santi
[SPECJALNIE DLA NAS] Myślę, że wzrost kosztów pracy będzie impulsem do poszukiwania nowych rozwiązań w zakresie optymalizacji procesów.  To może być szansą na wprowadzenie na rynek nowych rozwiązań technologicznych. Będą zyskiwać Ci dostawcy, którzy będą w stanie zaoferować innowacyjne technologie, doradztwo i usługi informatyczne pozwalające optymalizować koszty pracy.

Możemy tutaj wyobrazić sobie wzrost zapotrzebowania na różnego rodzaju maszyny i urządzenia, które zastępują pracę ludzką, rozwiązania informatyczne służące do rozliczania, kontroli i optymalizacji czasu pracy, systemy przywoławcze i oczywiście systemy sprzedaży i obsługi oparte o self-service. 

Kolejny istotny trend to niewątpliwie presja społeczna związana z ekologią. Ekologia to najczęściej powtarzane hasło w mediach (CO2, odpady, śmieci, plastik, ograniczenie spożycia mięsa etc.) Dostawcy powinni wziąć to pod uwagę i zaproponować rozwiązania, które wpisuję się w te trendy. Tutaj możemy mówić o różnego  rodzaju filtrach, efektywnym wykorzystaniu chemii sprzątającej i oczywiście całym obszarze związanym z opakowaniami. Głównie dla branży delivery, ale widzę też nowy, duży obszar do zagospodarowania, czyli opakowania zbiorcze dla półproduktów. To są tony kartonów i plastiku, w które pakowane są sery, część alkoholi, warzywa, etc. Wzrost cen odbioru zużytych opakowań i konieczność ich segregacji to wyzwania dla małych punktów gastronomicznych, aż się prosi, by wprowadzić nowe standardy logistyczne oparte o zbiorcze opakowania zwrotne – ekologiczne i ekonomiczne dla odbiorców. 

Przy wyborze dostawców cena pozostanie kluczowym kryterium wyboru,  ale nie mniej istotnymi i zyskującymi na znaczeniu czynnikami są niezawodność sprzętów oraz obsługa serwisowa. Ważne są także takie kwestie, jak czas realizacji zamówień, a także doradztwo w wyborze technologii, najlepiej  powiązanej z możliwością optymalizacji kosztów oraz szansą testowania urządzeń przed ich wdrożeniem.  Chętnie nawiążemy współpracę z dostawcami, którzy nie tylko zaoferują konkurencyjne ceny, ale również wysoki poziom obsługi posprzedażowej. Czyli zapewnią nie tylko wysoką jakość urządzeń, ale również łatwy kontakt z osobami decyzyjnymi po stronie dostawcy, które są w stanie sprawnie rozwiązać ewentualny problem i szybko usunąć usterkę. Niezawodność rozwiązań jest bardzo ważna w naszej branży, ponieważ jej brak to utrata przychodów i zadowolenia gości, dlatego chcemy współpracować z tymi, którzy przykładają wagę do wysokiego poziomu serwisu.

Komentarz powstał na potrzeby:
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 26.02.2020
Aktualizacja: 26.02.2020