Mercure Warszawa Grand pokazuje nowe oblicze

Udostępnij artykuł
Jeden z najbardziej znanych hoteli w stolicy, dzięki zakończeniu kolejnego etapu działań modernizacyjnych, zyskał właśnie zupełnie nowe oblicze. Zlokalizowany w samym sercu Warszawy obiekt, poprzez odnowione wnętrza, nawiązuje do historii miasta oraz kultowego samochodu „Syrenka 100”, którego produkcja rozpoczęła się w 1957 roku – dokładnie wtedy, gdy hotel rozpoczął działalność.

Marka Mercure znana jest z oryginalnych, lokalnych inspiracji, dzięki którym każdy z hoteli ma inne, niepowtarzalne wnętrze, oddające klimat i kulturę miejsca, w którym się znajduje. Nie inaczej jest w przypadku kultowego Mercure Warszawa Grand, który posiada bogatą historię i liczne nawiązania do życia Warszawy. Hotel przez wiele lat był siedzibą Polskiego Związku Olimpijskiego, dlatego do tej pory w wystroju dominowały elementy sportowe, np. Sala konferencyjna „Olimp” czy charakterystyczne malowidło przedstawiające sztafetę biegnących sportowców.

Rozpoczęta w 2018 roku modernizacja przestrzeni wspólnych i pokoi była okazją do odświeżenia motywu przewodniego. Koncepcję nowych wnętrz przygotował łódzki zespół młodych projektantów z pracowni EC-5.

W hotelu pojawiły się nawiązania do lat 50. w Warszawie, a w szczególności do roku 1957, kiedy to hotel rozpoczął działalność, a jednocześnie Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie wystartowała z produkcją ikonicznego warszawskiego samochodu – „Syrenki” w modelu 100.

Opowieść o Warszawie i Brandwall z „Syrenką”

Centralnym punktem i główną ozdobą lobby w hotelach Mercure jest zawsze nawiązujący do lokalnej historii brandwall. W Mercure Warszawa Grand jego głównym elementem został oryginalny przepołowiony model Syrenki, który prawdziwie zachwyca gości. Motyw historii miasta opowiadany jest również poprzez plakaty oraz grafiki, którymi udekorowane są ściany hotelu. Elementy te pokazują dawną Warszawę w jej najbardziej rozpoznawalnych miejscach.

Przytulnie i nowocześnie

Lobby hotelowe zostało zaprojektowane tak, aby było przytulne, a jednocześnie nowoczesne. Znajdziemy tu oryginalne meble wykonane przez polskie firmy i projektantów, a całości dopełnia parowy kominek, który ociepla wnętrze i pozwala poczuć prawdziwie domową atmosferę.

Jak podkreśla Artur Derela, dyrektor Mercure Warszawa Grand: – Hotel od początku był symbolem nowoczesności i odegrał ważną rolę w historii hotelarstwa. To właśnie tutaj po raz pierwszy wszystkie pokoje zostały wyposażone w pełne węzły sanitarne oraz wprowadzono wywieszki np. „proszę nie przeszkadzać”, „proszę posprzątać”. Tu wydano też pierwsze rozmówki obcojęzyczne w czterech językach, a także wyprodukowano film reklamowy, który spełniał wymogi materiału instruktażowego. Naszą ambicją jest ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań, aby ciągle zaskakiwać naszych gości.

 

W odnowionym lobby symbolem nowoczesnego hotelarstwa jest mobilna recepcja. Goście Priority Welcome zamiast przy recepcyjnej ladzie, są witani przy designersko zaprojektowanych stacjach-wyspach.

W odpowiedzi na najnowsze trendy, w przestrzeni wspólnej hotelu wyodrębniona została strefa co-workingowa, nazywana przez hotel „Centrum Spotkań i Biznesu”. Oprócz wygodnie zaaranżowanej, sprzyjającej pracy przestrzeni, do dyspozycji gości oddano również stanowisko komputerowe oraz drukarkę.

Mock-up room z widokiem na Syrenkę

Zwieńczeniem renowacji są wykańczane obecnie pokoje mock–up, które zostały zaprojektowane w dwóch wersjach kolorystycznych – butelkowa zieleń i złoty. Króluje w nich motyw motoryzacyjny, widoczny na fototapetach oraz ilustracjach i grafikach odzwierciedlających historię Warszawy. Mock-up roomy, to wstęp do dalszej modernizacji obiektu. W 2019 roku renowację przejdą 54 pokoje zlokalizowane na dwóch piętrach hotelu, a ich wnętrza będą zaprojektowane już zgodnie z nową koncepcją wystroju.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.05.2019
Aktualizacja: 07.05.2019