Mihiderka w ekostylu w czasie pandemii

Udostępnij artykuł
Od wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu lokali gastronomicznych minął już ponad miesiąc. Właściciele wielu restauracji spodziewali się, że przerwa w pracy nie będzie trwała długo i wkrótce wszystko wróci do normy. Kiedy jednak okazało się, że data zdjęcia obostrzeń znacząco przesunie się w czasie, wszyscy zaczęli szukać sposobów na przetrwanie. Wśród nich była także sieć roślinna, która zaproponowała klientom własną wersję dań na dowóz i wystartowała z koncepcją Mihiderka W Drodze.

Na początku musieliśmy improwizować, dlatego ruszyliśmy z dość nietypowymi zamówieniami online. Zamawiając coś dzisiaj, do godziny 22:00, posiłek otrzymuje się następnego dnia po południu. Dlaczego? Ponieważ gotujemy rano, zgodnie z ilością zamówień – wszystko po to, aby nie marnować jedzenia – mówi Dorota Krysińska , dyrektor kreatywny i współwłaścicielka Mihiderki.

Obecnie ofertę na czas pandemii poszerzyły zestawy ZTS “zrób to sam”, w ramach których można kupić komponenty do samodzielnego przygotowania roślinnego burgera. Wszystkie dania dostarczane są bezkontaktowo – prosto pod drzwi klientów albo… wysyła się je kurierem  na terenie całej Polski. Właśnie w tym trybie działa bowiem oferta Domowy Grill Majówkowy, także oparta na koncepcji ZTS.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – MARZEC 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
MihiderkoBusy w trosce o środowisko

Wprowadzenie szerszej oferty dań z dowozem spowodowało, że sieć właśnie teraz zaopatrzyła się w dwa kolejne samochody elektryczne.

Chcemy systematycznie wymieniać naszą flotę samochodów spalinowych na auta elektryczne, które nazywamy MihiderkoBusami. Ich wprowadzenie jest naturalną konsekwencją prośrodowiskowej polityki, którą prowadzimy – przekonuje Marcin Krysiński, współwłaściciel sieci Mihiderka.

Sama kuchnia roślinna radykalnie ogranicza zużycie wody oraz emisję CO2 i metanu do atmosfery. Trzeba dodać do tego własną mikroelektrownię fotowoltaiczną o mocy prawie 42 kWp (wkrótce będzie to 50 kWp), produkującą czysty, bezemisyjny prąd, biodegradowalne słomki i opakowania, a także pojemniki wielorazowego użytku.

Mihiderka stała się  prawdopodobnie pierwszą firmą, która jednocześnie:  oferuje dania wyłącznie kuchni roślinnej (wegańskie), dostarcza je klientom samochodami elektrycznymi,  prąd do tych samochodów czerpie ze słońca (OZE) –
podsumowuje Marcin Krysiński.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 23.04.2020
Aktualizacja: 23.04.2020