Milenialsi, zróbcie miejsce!

Udostępnij artykuł
Porozmawiajmy o młodszym pokoleniu. Zarówno Milenialsi, jak i Generation Z (roczniki 1996-2010) są tutaj, między nami, i nie zamierzają ot tak po prostu zniknąć. Nadszedł czas, aby „ogarnąć” (tak to chyba określają?) oba pokolenia i mieć absolutną pewność, że w pełni rozumiemy ich rosnący wpływ
na biznes. Nasz biznes – pisze we wstępie do tekstu Grzegorz Wieczorek, partner IWH.
Kim są „Z”?

Milenialsów już trochę znamy. Omówmy więc kolejne pokolenie. Najstarsi z Gen Z, urodzeni przed 2000 rokiem, albo właśnie wchodzą na rynek pracy albo za chwilę skończą studia i pokażą się potencjalnym pracodawcom. Stworzą też olbrzymią grupę docelową dla usług i produktów hoteli. Jak zmienią warunki gry? Jak zareagujemy na ich obecność, jako szefowie? Jak dotrzemy do nich, jako odbiorców?

Gen Z, młodsi od Milenialsów (wręcz nie chcą być z nimi porównywani, a tym bardziej utożsamiani), wyraźnie się od nich różnią. Od poczucia tożsamości po sposoby wykorzystania geometrycznie zmieniających się technologii. W przeciwieństwie do starszego rodzeństwa, Gen Z jest bardziej niezależną grupą osób, a jednocześnie jest najbardziej globalnie powiązanym pokoleniem.
Dorastając w czasie kryzysu 2008 r. i po nim, ta grupa będzie twardo stąpać po ziemi. Będzie też zdecydowanie bardziej pracowita, niż ich poprzednicy, z większą świadomością problemów środowiskowych i społecznych. Jest to największe i najbardziej zróżnicowane pokolenie. Znacznie przewyższają liczebnością pokolenie Millenium. Wyścig, aby pozyskać ich konsumencko i zawodowo trwa.

Technologia jako komunikacja

Dla tych cyfrowych tubylców technologia jest drugim językiem. Radykalne zmiany, wywołane przez erę cyfrową, są dla nich podstawowym elementem życia. Ukształtowały sposób myślenia, uczenia się i absorbowania informacji Gen Z. Podczas gdy Milenials tworzył interfejsy tekstowe (jak m.in. SMS-y), Gen Z komunikuje się za pomocą obrazów. Wybierając platformy społecznościowe – Instagram i Snapchat, młodzi konsumenci zbierają potrzebne informacje w ciągu kilku sekund.

Aby uzyskać skuteczną strategię marketingową, naucz się mówić ich językiem (a najlepiej czym prędzej uznaj go za własny).

Jeśli nie korzystasz z mediów społecznościowych, wskazanym byłoby poświęć trochę czasu na założenie kilku kont – są nieocenionym narzędziem, najczęściej całkowicie bezpłatnym. Instagram, Twitter, Facebook i Snapchat są używane przez ludzi młodych, głównie w wieku poniżej 30 lat. Tylko z Facebooka i tylko w Europie korzysta codziennie ponad 280 mln osób, a kwartalne przychody Fejsa z reklam na starym kontynencie przekraczają 4 miliardy dolarów. McDonald’s użył niedawno Snapchat do rekrutacji i zatrudnienia 250 tys. pracowników…

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.11.2019
Aktualizacja: 07.11.2019