Milenialsi, zróbcie miejsce!

Udostępnij nas na:
Porozmawiajmy o młodszym pokoleniu. Zarówno Milenialsi, jak i Generation Z (roczniki 1996-2010) są tutaj, między nami, i nie zamierzają ot tak po prostu zniknąć. Nadszedł czas, aby „ogarnąć” (tak to chyba określają?) oba pokolenia i mieć absolutną pewność, że w pełni rozumiemy ich rosnący wpływ
na biznes. Nasz biznes – pisze we wstępie do tekstu Grzegorz Wieczorek, partner IWH.
Kim są „Z”?

Milenialsów już trochę znamy. Omówmy więc kolejne pokolenie. Najstarsi z Gen Z, urodzeni przed 2000 rokiem, albo właśnie wchodzą na rynek pracy albo za chwilę skończą studia i pokażą się potencjalnym pracodawcom. Stworzą też olbrzymią grupę docelową dla usług i produktów hoteli. Jak zmienią warunki gry? Jak zareagujemy na ich obecność, jako szefowie? Jak dotrzemy do nich, jako odbiorców?

Gen Z, młodsi od Milenialsów (wręcz nie chcą być z nimi porównywani, a tym bardziej utożsamiani), wyraźnie się od nich różnią. Od poczucia tożsamości po sposoby wykorzystania geometrycznie zmieniających się technologii. W przeciwieństwie do starszego rodzeństwa, Gen Z jest bardziej niezależną grupą osób, a jednocześnie jest najbardziej globalnie powiązanym pokoleniem.
Dorastając w czasie kryzysu 2008 r. i po nim, ta grupa będzie twardo stąpać po ziemi. Będzie też zdecydowanie bardziej pracowita, niż ich poprzednicy, z większą świadomością problemów środowiskowych i społecznych. Jest to największe i najbardziej zróżnicowane pokolenie. Znacznie przewyższają liczebnością pokolenie Millenium. Wyścig, aby pozyskać ich konsumencko i zawodowo trwa.

Technologia jako komunikacja

Dla tych cyfrowych tubylców technologia jest drugim językiem. Radykalne zmiany, wywołane przez erę cyfrową, są dla nich podstawowym elementem życia. Ukształtowały sposób myślenia, uczenia się i absorbowania informacji Gen Z. Podczas gdy Milenials tworzył interfejsy tekstowe (jak m.in. SMS-y), Gen Z komunikuje się za pomocą obrazów. Wybierając platformy społecznościowe – Instagram i Snapchat, młodzi konsumenci zbierają potrzebne informacje w ciągu kilku sekund.

Aby uzyskać skuteczną strategię marketingową, naucz się mówić ich językiem (a najlepiej czym prędzej uznaj go za własny).

Jeśli nie korzystasz z mediów społecznościowych, wskazanym byłoby poświęć trochę czasu na założenie kilku kont – są nieocenionym narzędziem, najczęściej całkowicie bezpłatnym. Instagram, Twitter, Facebook i Snapchat są używane przez ludzi młodych, głównie w wieku poniżej 30 lat. Tylko z Facebooka i tylko w Europie korzysta codziennie ponad 280 mln osób, a kwartalne przychody Fejsa z reklam na starym kontynencie przekraczają 4 miliardy dolarów. McDonald’s użył niedawno Snapchat do rekrutacji i zatrudnienia 250 tys. pracowników…

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.