Millenialsi zmieniają rynek zamówień online

Udostępnij nas na:
To świadomi użytkownicy internetu, a ich codzienne wybory różnią ich od przedstawicieli starszych pokoleń. Dlatego millenialsi stanowią ważną grupę klientów dla wielu marek, również dla platform do zamawiania jedzenia online – to dziś 38 proc. użytkowników PizzaPortal.pl. Ich wpływ na rozwój rynku delivery z roku na rok będzie rósł.

Millenialsi to osoby urodzone pomiędzy rokiem 1984 i 1997, często określane jako Pokolenie Y lub grupa poszukująca. Są ludźmi, którzy wkroczyli już w dorosłość i zaczynają osiągać sukcesy zawodowe. Ich przyzwyczajenia i oczekiwania wobec usług są jednak zupełnie inne niż te, prezentowane przez starsze pokolenia. Wyjątkowo cenią wygodę, swój czas i chcą mieć wszystko na wyciągnięcie ręki. Dlatego kluczowe jest to, by wybierane przez nich marki były łatwo dostępne, szczególnie online. Internet jest w centrum ich życia zarówno jeśli chodzi o komunikację, czerpanie wiedzy o świecie, dokonywanie zakupów, jak i zamawianie jedzenia.

Obecnie w Polsce około 80 proc. zamówień składanych poza lokalem odbywa się przez telefon, a tylko 6-8 proc. przez internet, jednak z roku na rok ta tendencja zmienia się na korzyść internetu. Dzieje się tak za sprawą młodszych konsumentów, takich jak właśnie Millenialsi. To grupa, która chętnie rezygnuje z gotowania, a zamawiając jedzenie do domu czy pracy, oczywistym dla nich wyborem jest online – mówi Anna Zając, brand manager PizzaPortal.pl

Millenialsi już dziś są bardzo ważną grupą dla internetowych platform do zamawiania jedzenia – aż 38 proc. klientów PizzaPortal.pl to osoby w wieku 18-25 lat. Ich oczekiwania przekładają się również na zamiany w tej branży i będą miały wpływ na jej kształt w najbliższych latach.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Biorąc pod uwagę tempo i styl życia Millenialsów, platformy do zamawiania jedzenia online będą zmierzać w kierunku jeszcze większej wygody, postrzeganej jako łatwość wyboru dania i obsługi na ekranie smartfona oraz maksymalnego skrócenia czasu, jaki dzieli klienta od chwili wejścia na platformę do otrzymania gotowego posiłku. Istotna jest również szeroka oferta dostępnych restauracji. Choć w dostawie króluje pizza, młodsze pokolenia są bardziej skłonne do kulinarnych eksperymentów i chętniej decydują się na sushi czy dania tajskie – dodaje Anna Zając, brand manager PizzaPortal.pl.

Przewagą platform do zamawianie jedzenia online jest zaproponowanie w jednym miejscu pełnego spektrum menu: od pizzy, przez burgery, po dania kuchni azjatyckiej i jedzenie domowe, dokładnie z tych restauracji, które faktycznie realizują dostawę pod podany adres. Ważny jest też  system rekomendacji podpowiadający, które restauracje są najlepiej oceniane przez innych użytkowników. Millenialsi przy wyborze konkretnej oferty polegają bowiem przede wszystkim na opinii znajomych, przyjaciół i innych klientów. W walce o wygodę i czas coraz bardziej liczyć będzie się też szybka płatność np. przelewem, kartą, Blikiem czy Visa Checkout oraz skrócenie czasu dostawy, czyli dowóz zamówienia w ciągu około 30 minut od jego złożenia.