Miododajne ogrody na dachach hoteli Accor

Udostępnij artykuł
W dobie postępującej degradacji środowiska naturalnego, Dzień Ziemi (22 kwietnia) to niezwykle ważna data. To szczególny moment, w którym wszyscy powinniśmy zwrócić uwagę na problemy dotyczące przyrody i zastanowić się, w jaki sposób każdy z nas może przyczynić się do jej ocalenia. Na dachach hoteli, które od dekad wpisane są w panoramę centrum Warszawy (Sofitel Warszawa Victoria, Novotel Warszawa Centrum, Mercure Warszawa Grand, Mercure Warszawa Centrum) zasadzone zostały rośliny miododajne, niezbędne dla życia pszczół. Dzięki wspólnej akcji z Miss Earth Poland, te małe owady, którym tak wiele zawdzięczamy, będą mogły przetrwać w mieście, znajdując dla siebie pożywienie.

Dramatycznie zmniejszająca się populacja pszczół jest problemem globalnym. Ich wyginięcie oznacza katastrofę całego ekosystemu. Bez ich zapylania nie będziemy mieli większości roślin, owoców, warzyw, a nawet kawy czy bawełny. W Polsce zagrożona wymarciem jest ponad połowa z żyjących u nas 470 gatunków pszczół.

– Zwracając uwagę na ten problem, zachęcamy każdego do zasadzenia w swoim ogrodzie lub na balkonie kwiatów i roślin miododajnych a więc takich, które są lubiane przez pszczoły. To mały krok, ale w Holandii dzięki takim działaniom i zaangażowaniu firm oraz społeczeństwa, udało się odbudować populację pszczół przez tylko 10 lat – tłumaczy Aleksandra Grysz, Miss Earth Poland 2018.

Wg ekspertów, od końca lat dziewięćdziesiątych drastycznie zmniejsza się liczba pszczelich rodzin, a na całym świecie pszczelarze obserwują tajemnicze i nagłe przypadki znikania pszczół z uli. Ich rola w ekosystemie jest nie do przecenienia – pszczoły zapylają 70 proc. gatunków roślin, które gwarantują 90 proc. pożywienia.

– Dzisiejsza akcja jest jednym z wielu działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, które prowadzą hotele Sofitel Warsaw Victoria, Mercure Warszawa Grand, Mercure Warszawa Centrum i Novotel Warszawa Centrum w ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju i programu Planet 21. Bardzo chcemy dołożyć swoją cegiełkę w życie tych owadów, od których tak wiele zależy – dodaje Malwina Bułkowska, Guest Experience Manager hoteli Accor w Warszawie.

 

– Dzięki współpracy organizacji Miss Earth Poland i Grupy Accor, na dachach warszawskich hoteli powstały ogródki z miododajnymi roślinami. Chcemy zwrócić uwagę na niezwykle istotny problem ginącej populacji pszczół. Do akcji edukacyjnej przyłączyły się gwiazdy, znane z zaangażowania w walkę o ochronę przyrody, m.in. Grażyna Wolszczak, Agnieszka Cegielska, Marzena Rogalska, Joanna Racewicz, Gabi Drzewiecka, Julia Kamińska, Joanna Moro, Marek Kaliszuk, Janja Lesar, Walerija Żurawlewa, ekolożka Areta Szpura, a także organizatorzy Miss Earth Poland – Francys Barraza Sudnicka i Łukasz Czarnecki oraz Miss Earth Poland 2018, Aleksandra Grysz – mówi Olivier Halasa, aktywista, współorganizator akcji.

Każdy z nas może zapewnić pszczołom dostęp do pokarmu wysiewając lub sadząc rośliny miododajne. Wystarczy nawet zwykła donica pełna kwiatów w przydomowym ogrodzie, na parapecie czy balkonie.

– Nie jesteśmy tylko hotelarzami. Jesteśmy również restauratorami. Blisko 30 proc. przychodów grupy Orbis pochodzi z działalności F&B. Jesteśmy świadomi, iż aktualny model rolnictwa przemysłowego – oparty na użyciu toksycznych pestycydów, zagraża pszczołom. W hotelach grupy Accor, wprowadzamy coraz więcej produktów z upraw zrównoważonych i ekologicznych, a inicjatywy takie jak ta, zwracają uwagę na najważniejsze kwestie – chodzi o świadomość ekologiczną, chęć zmiany modelu rolnictwa i o nasze zdrowie – dodaje Katarzyna Nowak, Corporate Communication & CSR Senior Manager w Grupie Orbis i Accor w Europie Wschodniej.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 22.04.2019
Aktualizacja: 25.04.2019