Młodzi kucharze odkryli tradycyjne polskie smaki na Mikserze Kulinarnym

Udostępnij artykuł
Za nami kolejne spotkanie edukacyjne dla uczniów szkół gastronomicznych organizowane w ramach programu Szef dla Młodych Talentów. W listopadowym Mikserze Kulinarnym udział wzięło ponad 170 młodych adeptów sztuki kulinarnej z całego kraju. Temat przewodni wydarzenia nawiązał do setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Listopadowy Mikser Kulinarny przyciągnął do Akademii Inspiracji Makro w Warszawie ponad 170 młodych kucharzy z całej Polski. Pokaz kulinarny poprowadzili Michał Grzywacz i Cezary Powała – szefowie kuchni pokazowej hali Makro nr 1 w Warszawie. Zaprezentowali oni rosół z żabich udek z makaronem z pomidorów i naleśnikiem z czarnuszką, a także comber jagnięcy z jabłkowym puree z buraków, pikowaną szarlotką i kwaśną śmietaną – współczesne interpretacje przepisów zaczerpniętych z pierwszych polskich książek kucharskich. Na uczestników czekała także prelekcja nt. historii kuchni polskiej, którą poprowadził Jarosław Dumanowski, kierujący Centrum Dziedzictwa Kulinarnego na Wydziale Nauk Historycznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – PAŹDZIERNIK 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Po Mikserze Kulinarnym uczniowie rozwiązali test sprawdzający wiedzę. Dwie osoby, które zdobędą najwyższy wynik, czeka specjalna nagroda – tygodniowy staż w kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie pod czujnym okiem szefów kuchni: Michała Grzywacza i Cezarego Powały.

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez Makro Polska z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodych kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”).

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.11.2018
Aktualizacja: 26.11.2018