Montaż klimatyzacji i wentylacji – case study MDM Hotel

Udostępnij nas na:
Z końcem lutego tego roku zakończyliśmy projekt kapitalnej renowacji fasady Hotelu MDM i od razu przystąpiliśmy do kolejnego etapu rewitalizacji naszego obiektu – instalacji nowoczesnego systemu klimatyzacji w pokojach. W pół roku, wszystkie 134 pokoje, a także dwie sale konferencyjne, zostaną wyposażone w centralnie zarządzane urządzenia klimatyzacyjne. Istniejące już, w wybranych pokojach i salach konferencyjnych klimatyzatory naścienne, zamienione zostaną na energooszczędne jednostki do zabudowy sufitowej – mówi Łukasz Kaszewski, dyrektor generalny Hotelu MDM.

Projekt, pod nadzorem STRABAG PFS, prowadzony jest wieloetapowo przez trzy niezależne ekipy: budowlaną, instalacyjną i elektryczną. Prace zaplanowane zostały w taki sposób, aby od¬dawać zrewitalizowane pokoje w trakcie trwania inwestycji, a nie dopiero po jej zakończeniu. Dlatego już teraz przekazaliśmy do użytku gości pierwsze pokoje wyposażone w nowoczesny i energooszczędny system klimatyzacyjny. Zanim rozpoczęliśmy realizację projektu, przygotowaliśmy kompletny plan prac budowlanych uwzględniający funkcjonowanie hotelu prawie bez ograniczeń. Jedyną niedogodnością, którą plan zakładał, jest sukcesywne wyłączanie ze sprzedaży puli 20 pokoi na około dwa tygodnie. W takim właśnie czasie przeprowadzamy nie¬zbędne prace: demontaż sufitów i instalacji elektrycznej oraz oświetlenia, po montaż klimatyzacji i odbudowę sufitów wraz z podłączeniem elektryki oraz odpływu skroplin – najbardziej czasochłonnego i problematycznego dla nas elementu projektu. Aby system działał prawidłowo w istniejącym obiekcie, musimy budować oddzielne odpływy prowadząc je przez cały szkielet budynku, aż do punktu zbiorczego. W tym celu niezbędne było stworzenie osobnego pionu kanalizacyjnego, który odprowadzi skropliny przy jak najmniejszej ingerencji w już wyremontowane części hotelu. Nad prawidłowym przebiegiem tych prac cały czas czuwają dwie niezależne ekipy odpowiedzialne za instalację freonową oraz elektryczną. Ci pierwsi umieścili jednostki zewnętrzne na dachu i rozprowadzają system połączeń freonowych do każdego pokoju hotelowego idąc od góry. Odwierty pod te instalacje muszą zostać wykonane do każdego pokoju oddzielnie. Druga ekipa prowadzi w tym czasie odwierty oddolnie, aby podłączyć instalacje do prądu oraz, docelowo, podłączyć wszystkie pokoje i pozostałe pomieszczenia, do jednej centrali.

Jak funkcjonuje hotel w czasie rewitalizacji? Pokoje są wyłączane piętrami, w ramach jednego skrzydła. To pozwala nam na przyjmowanie gości bez przeszkód i zapewnienie im maksymalnego komfortu oraz spokoju. Wspomniane odwierty realizowane są przede wszystkim w okresie między wyjazdami, a przyjazdami gości hotelowych. Pozostałe prace wykonywane są w maksymalnym wyciszeniu oraz z zachowaniem procedur wdrożonych wcześniej w hotelu. O trwających działaniach poinformowani zostali wszyscy pracownicy. Dodatkowo, ekipy re-montowe i porządkowe, wypracowały taki system prowadzenia prac i sprzątania, aby zminimalizować ryzyko kontaktu gościa hotelowego z pyłem, który, jak wiadomo, towarzyszy działaniom renowacyjnym. Oczywiście wszystkich naszych gości recepcja profilaktycznie, podczas meldowania, informuje o trwającym remoncie. Nie spotykamy się jednak z brakiem zrozumienia, wręcz przeciwnie – goście chwalą decyzję o rewitalizacji obiektu, bo wiedzą, że priorytetem dla nas jest dbałość o ich komfort i zadowolenie.

Materiał został przygotowany specjalnie dla naszej redakcji
ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem<
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie SH-04-05-2019-stos.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.