Moxy debiutuje w Polsce

Udostępnij artykuł
Pierwszy w naszym kraju i w Europie Środkowo-Wschodniej lifestylowy Moxy, znajdujący się w bezpośrednim sąsiedztwie portu lotniczego Katowice-Pyrzowice został właśnie otwarty przez Chopin Airport Development. Sieć należy do grupy Marriott International.

– Jako pierwsza polska firma zdecydowaliśmy się podpisać umowę na markę Moxy i wprowadzić ją do naszego kraju. Kolejny raz jesteśmy pionierami na rodzimym rynku. Wcześniej udało nam się wprowadzić takie marki jak Renaissance czy Courtyard – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes Chopin Airport Development. – Cieszymy się, że tą inwestycją wzmacniamy naszą kluczową rolę na rynku hotelowym, a także umacniamy naszą obecność na polskich lotniskach, a w tym konkretnym przypadku w Katowicach. W aktualnej sytuacji w portfolio CAD znajduje się osiem hoteli, w tym łącznie 1143 pokoje, co klasyfikuje nas na pozycji niekwestionowanego lidera w branży hotelowej.

Prezes Chopin Airport Development dodaje również, że jednym z priorytetów, zarządzanej przez niego Spółki, jest inwestowanie w kapitał polski, także pod kątem kadry menadżerskiej. – Stawiamy na polskich profesjonalistów w branży hotelarskiej, którzy zarządzają naszymi hotelami. Jestem przekonany, że obrany przez nas kierunek działań przyczyni się do rozwoju krajowej gospodarki, w której ważne miejsce zajmuje m. in. gałąź turystyczna – podkreśla Cristescu.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Wzrost liczby pasażerów korzystających z polskich lotnisk i kolejne rekordy przez nie ustanawiane mają realny wpływ na zainteresowanie hotelami otaczającymi porty lotnicze w naszym kraju. CAD – uznana i szanowana marka na naszym rynku, dobrze rozumie potrzeby nowoczesnych podróżnych – mówi Mariusz Szpikowski, prezes PPL. – Mimo postępu technicznego bezpośrednie spotkania biznesowe nie zostaną nigdy zastąpione przez telekonferencje ani inne formy net-meetingu. To ważne założenie także w kontekście planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Atrakcyjność portu lotniczego dla pasażera zależy z jednej strony od infrastruktury do odprawy podróżnych, z drugiej – od tego jakie obiekty towarzyszące znajdują się w pobliżu lotniska. Jest więc bardzo istotne, by pasażer znalazł w porcie i w jego otoczeniu wszystko to, czego poszukuje. I by spełniało to jego oczekiwania – tak biznesowe, jak i turystyczne – dodaje Mariusz Szpikowski.

Inwestycja Chopin Airport Development na Śląsku – Moxy Katowice Airport to przede wszystkim wyjście naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia osób urodzonych pomiędzy 1980 a 2000 rokiem. Obecnie pokolenie Y staje się dominującym wśród wszystkich podróżujących w celach biznesowych. Nowe trendy, jakie nakreślają millenialsi, to m. in. podróże typu bleisure, czyli połączenie wyjazdu służbowego z wyjazdem w celach turystycznych. Wiąże się to m. in. z preferowaniem wyjazdów biznesowych na koniec lub początek tygodnia, aby móc połączyć je z weekendem. CAD dostrzega, że to właśnie pokolenie millenialsów w znacznym stopniu kształtuje kierunek podróży służbowych, dlatego też stawia na markę, która jest odpowiedzią na bieżące i przyszłe potrzeby potencjalnych gości hotelowych.

– Moxy Katowice to obiekt bardzo nowoczesny i nieszablonowy. Nasza załoga, czyli pracownicy, to ludzie w różnym wieku i z różnym doświadczeniem, ale to, co ich łączy to otwartość na nowe doświadczenia, a także swobodny i nieskrępowany styl, dokładnie taki, jak styl hoteli Moxy – mówi Monika Michałek, kapitan Moxy Katowice Airport. Jak podkreśla Michałek, hotel jest jednocześnie bardzo funkcjonalny i zarazem atrakcyjny wizualnie. Został zbudowany i wyposażony z myślą o ludziach, którzy nie znają świata bez internetu. Dlatego też w hotelach marki Moxy jest bardzo szybkie Wifi, bar otwarty 24/7, gry planszowe, przekąski, energetyczna muzyka i duże ekrany TV w pokojach – przystosowane do podłączenia treści online i gier.

Moxy charakteryzuje się niestandardowym wystrojem, a zwłaszcza dużymi, atrakcyjnymi przestrzeniami wspólnymi. Koncepcja architektoniczna hotelu Moxy w Pyrzowicach została z entuzjazmem przyjęta przez Marriott International. Spełnia wszystkie wytyczne marki, a jednocześnie jest prawdziwie śląska. Obiekt należący do Chopin Airport Development doskonale wpisuje się w charakter Śląska i lokalizację naprzeciwko lotniska. Do dyspozycji gości oddanych zostało 100 pokoi, rozmieszczonych na pięciu kondygnacjach. W lobby hotelu gości wita górniczy wagonik oraz duży stół – modny aktualnie „Communal table”, a centralnym punktem parterowej części hotelu jest wyspa barowa.

©BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 25.09.2018
Aktualizacja: 25.09.2018