Nigdy więcej nadwyżki żywności – walcz z marnowaniem jedzenia i zarabiaj

Udostępnij artykuł
Problem nadmiaru jedzenia dotyka przede wszystkim restauracji, które przygotowują świeże posiłki do wydania, ale zmagają się z nim też kawiarnie i sklepy spożywcze. Na szczęście na popularności zyskuje sposób na ograniczenie marnowania żywności, który przy okazji pozwala także na… dodatkowy zarobek.

Ruch Too Good To Go narodził się w 2016 roku w Danii, a jego celem jest aktywna walka z marnowaniem żywności. Idea jest genialna w swojej prostocie. Aplikacja mobilna Too Good To Go łączy posiadających nadwyżki partnerów – restauracje, cukiernie, kawiarnie, hotele i sklepy – z użytkownikami, czyli konsumentami. Obecnie ruch liczy ponad 22 mln użytkowników oraz ponad 45 tys. zaangażowanych partnerów.

Stań się partnerem Too Good To Go w 5 minut

Aby dołączyć do akcji, nie musisz podpisywać żadnej umowy ani decydować się na subskrypcję. Wystarczy aktywacja konta poprzez e-maila. Od teraz możesz w dowolnym momencie przygotowywać paczki niespodzianki dla potencjalnych klientów, oferować je za pośrednictwem aplikacji i sprzedawać za dowolną cenę. Dowiedz się, co zyskujesz, dołączając do tej pomysłowej idei.

Spraw, by w twoim lokalu żywność się nie marnowała

Na świecie co sekundę wyrzuca się 50 ton jedzenia, które nie zostało sprzedane. Zmarnowana żywność odpowiada aż za 8 proc. emisji CO2 do atmosfery. W Polsce każdego roku w koszu ląduje 9 mln ton żywności. Dołączając do ruchu Too Good To Go, możesz przyczynić się do zmniejszenia tych wstydliwych dla nas wszystkich statystyk. Ale to nie wszystko.

Przekuj straty w zyski

Idea Too Good To Go pozwala ci na sprzedawanie żywności, która nie została kupiona w tradycyjny sposób. Jest to możliwe między innymi dzięki temu, że konsumenci będą od ciebie nabywać paczki w formie niespodzianek. Możesz w nich umieścić pełnowartościowe dania i produkty, które nie zostały sprzedane, udostępnić je w aplikacji wieczorem, następnego dnia lub za kilka dni. Aby przygotować paczkę, musisz jedynie zapakować wybrane produkty. Daje ci to znacznie większą elastyczność w planowaniu zakupów i produkcji.

Zyskaj nowych klientów

Dołączając do Too Good To Go, tak naprawdę zyskujesz potrójnie. Nie marnujesz pieniędzy, wyrzucając nadwyżkę żywności, podnosisz sprzedaż za sprawą paczek niespodzianek, a przy okazji promujesz swój lokal wśród nowych klientów – również jako miejsce, które aktywnie włącza się w globalny ruch walki z marnowaniem jedzenia, co dodatkowo procentuje. Praktyka pokazuje, że aż trzech na czterech użytkowników aplikacji wraca do oferty lokali, z których usług już skorzystali. Część z nich powróci do ciebie także w roli klientów, którzy zakupią dania i produkty z regularnej oferty.

Ograniczaj marnowanie nadwyżki żywności do minimum, dzięki czemu zadbasz o środowisko, a także zarabiaj i promuj swój lokal wśród nowych klientów. Wypróbuj Too Good To Go i przekonaj się, jakie to proste!

Tekst powstał we współpracy z Too Good To Go.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 15.07.2020
Aktualizacja: 15.07.2020