Nowa strona internetowa sieci Qubus Hotel

Udostępnij artykuł
Na początku października oficjalnie wystartowała nowa odsłona www.qubushotel.com. Strona zaprojektowana została z wykorzystaniem najnowszej technologii spa, witryna jest także w pełni responsywna.

Statystyki mówią same za siebie.  W Polsce mieszka aktualnie 38,14 mln ludzi, z czego aż 78 proc. korzysta z Internetu (29,75 mln), a 37 proc. używa smartfonów[1]. Korzystanie z urządzeń mobilnych w codziennej komunikacji i życiu już od kilku lat utrzymuje tendencję wzrostową, a internautów z roku na rok przybywa, dlatego pełna responsywność strony staje się absolutnym standardem.

– Projekt realizowaliśmy z myślą o rosnącym znaczeniu urządzeń mobilnych i zwiększającej się rozdzielczości ekranów. Strona jest w pełni responsywna, ale przede wszystkim zoptymalizowana pod rozdzielczość Full HD – mówi Bartosz Jungiewicz, zastępca dyrektora sprzedaży i marketingu sieci Qubus Hotel.

Najnowsze trendy UX

Ze względu na rosnące wymagania użytkowników Internetu podstawowym wyznacznikiem w tworzeniu stron www staje się zaprojektowanie jej zgodnie z tzw. user experience design. Oznacza to, że najważniejszym celem całkowitego redesignu strony jest większy komfort  i wygoda użytkowania serwisu przez Gości.

W związku z tym nowa witryna Qubus Hotel ma minimalistyczny wygląd z intuicyjną nawigacją. Każdy z hoteli sieci ma spersonalizowane zakładki z głównymi informacjami o obiekcie i jego ofercie. Wykonano je przy wykorzystaniu technologii One Page. Oznacza to, że kolejne informacje pojawiają się w miarę przewijania witryny. Mniej podstron oznacza łatwiejsze i efektywniejsze korzystanie ze strony, w szczególności na urządzeniach mobilnych. Treści, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, a także obrazy zoptymalizowane zostały pod kątem SEO. Nowa strona charakteryzuje się także kolorystyką dostosowaną do Systemu Identyfikacji Wizualnej obowiązującej w sieci Qubus Hotel.

ŚWIAT HOTELI WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Aspekt wizualny treści –  obrazy mówią więcej niż tysiąc słów

Główną rolę na nowej stronie grają duże zdjęcia o wysokiej rozdzielczości.

– Żeby proces wczytywania zdjęć był płynny, wykorzystaliśmy nowoczesną technologię spa dostarczoną przez firmę MediaAmbassador. Dzięki temu strona zachowuje się jak aplikacja na smartfonie, zdjęcia są ładowane w tle, niezauważalnie dla użytkownika – dodaje Bartosz Jungiewicz.

Video to przyszłość

Rola video marketingu stale rośne, badania mówią, że w 2021 roku filmy będą odpowiadać za 81 proc. konsumenckiego ruchu w Internecie[2]. Format ten nie tylko stał się bardziej popularny od zdjęć i treści, jest też od nich efektywniejszy. Jak pokazują badania widzowie zapamiętują 95 proc. przekazu, gdy oglądają go w filmie. W porównaniu z 10 proc. gdy przeczytają go tekście[3]. Sieć Qubus Hotel zdaje sobie z tego sprawę i na nowej witrynie zadbała także o umieszczenie formatów Video.

Wygodne rezerwowanie – koncentracja na sprzedaży i rezerwacji noclegów

Ze względu na specyfikę branży hotelarskiej witryna www sieci jest w głównej mierze sprzedażowa, dlatego strona startowa skoncentrowana jest na nowoczesnym panelu rezerwacyjnym.

– Strona jest zintegrowana z systemem rezerwacji Upper Booking Engine od Profit Room oraz naszym autorskim systemem sprzedaży korporacyjnej. Czekamy teraz na feedback użytkowników, na pewno będziemy jeszcze pracować nad optymalizacją poszczególnych elementów, ale już teraz widzimy, że nowy design bardzo przypadł do gustu naszym gościom – mówi zastępca dyrektora sprzedaży i marketingu sieci Qubus Hotel.

[1] https://wearesocial.com/uk/blog/2018/01/global-digital-report-2018

[2] https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/service-provider/visual-networking-index-vni/complete-white-paper-c11-481360.html

[3] https://www.hekko.pl/blog/video-marketing-na-stronach-www/

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 05.11.2018
Aktualizacja: 06.11.2018