Nowe przerwy kawowe w Qubus Hotel

Udostępnij nas na:
Idea zdrowego odżywiania nie traci na popularności. W 2016 roku co trzeci Polak stosował jakąś dietę*. Ten trend widać też w branży hotelarskiej. Konferencyjne przerwy kawowe coraz częściej przypominają serwisy cateringowe z naturalnymi produktami i superfood.

Eksperci branży żywieniowej wskazują, że nacisk na zdrowie, naturę i ekologię nie słabnie. Powstaje coraz więcej sklepów z bio żywnością i poradni dietetycznych. Coraz więcej ludzi zwraca uwagę na to, z jakich gospodarstw pochodzą produkty i czy powstały przy zachowaniu norm zrównoważonego rozwoju.

Kolejnym istotnym aspektem odżywiania stała się częstotliwość posiłków, a co za tym idzie popularność mini przekąsek. Kiedyś normą było spożywanie trzech posiłków dziennie. Dziś jest to pięć, a nawet siedem mniejszych dań w ciągu doby**. Branża hotelarska podąża za tym trendem i dlatego coraz więcej obiektów proponuje różne warianty przerw kawowych. To już nie tylko wybór ciast i kaw, ale także świeżych owoców i warzyw oraz pysznych sałatek.

Dla każdego coś dobrego

– Podczas konferencji bardzo ważne jest zapewnienie uczestnikom zbilansowanego poczęstunku. W dzisiejszych czasach nasi goście dbają o sylwetkę i zdrowie, dlatego sieć Qubus Hotel wprowadziła do swojej oferty trzy nowe przerwy kawowe. Jedną z nich jest wariant fit. W tej ofercie znajdują się miksy nasion i suszonych owoców oraz mieszanki pokrojonych warzyw. Kolorowe kubki z cząstkami warzyw i owoców są wygodne dla gości, na tzw. jeden kęs. Oprócz kawy i herbaty, podawana jest też woda kokosowa – mówi Joanna Łuczyńska, manager gastronomii w Qubus Hotel.

Stoły podczas przerw kawowych coraz częściej wyglądają bardzo kolorowo. Przerwy różnią się asortymentem, wielkością i czasem podania.  Można wybierać, ile razy przerwa ma być zaserwowana – czy jednorazowo, czy ma być dostępna podczas całego wydarzenia.  Od tych decyzji zależą ceny bufetów.

– Wciąż najczęściej wybieraną przez gości jest przerwa klasyczna, podczas której można skosztować  delikatnych ciastek maślanych świeżo odpiekanych w hotelu oraz wykwintnych kruchych babeczek z nadzieniem mięsnym, rybnym lub warzywnym. Oprócz przerw tematycznych dostosowujemy się do indywidualnych zapytań, możemy zorganizować na przykład przerwę czekoladową albo candy shop  – dodaje specjalista z Qubus Hotel.

Małe arcydzieła

W ofertach przerw kawowych pojawiają się nie tylko maślane ciasteczka i sałatki owocowe, ale także małe, wykwintne dzieła sztuki. Szefowie Kuchni prześcigają się w wymyślaniu nieoczywistych potraw oraz deserów w formacie finger food.

–  Podczas przerwy finger food goście mogą spróbować małych, pięknie zaserwowanych dań, takich jak np. musy owocowo jogurtowe o smaku jagód, wiśni, malin lub mango. Do wyboru są też mini sałatki z warzywami, mięsem lub rybami. Jest to bardzo praktyczne podejście, maleńkie potrawy są idealne do zjedzenia podczas krótkiej przerwy. Zwracamy szczególną uwagę na estetykę oraz smak podawanych dań – dodaje Joanna Łuczyńska.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Nie tylko kawa

Podczas przerw kawowych ważny jest też zróżnicowany asortyment napojów.

– Podstawą każdej przerwy są oczywiście kawa, herbata i wysokiej jakości woda mineralna. Do wyboru jest wiele rodzajów herbat ziołowych np.: werbena, mięta, lipa, koper, rumianek i kompozycje różnych ziół. Poszerzamy możliwość wyboru o lemoniady owocowe, wodę kokosową, czy soki owocowe. Na życzenie gości możemy przygotować również modne w tym sezonie smoothies, czy koktajle warzywne – mówi manager z Qubus Hotel.

Woda kokosowa jest idealnym przykładem na to, że produkty typu superfood na stałe zagościły w ofercie konferencyjnej. Jest ona produktem naturalnym. Nie zawiera sztucznych barwników oraz konserwantów. Superfood to znane od kilku lat określenie produktów, które mają wyjątkowe właściwości dla organizmu człowieka. W potrawach konferencyjnych pojawiają się zatem takie superfood jak awokado, czy borówki.

* Wg danych CBOS, za: portal biotechnologia.pl

** Wg Deborah Perkins, Global Head of Food and Agribusiness ING NV podczas wydarzenia ING Food&Retail Trends (za: portal spożywczy.pl).