Opowieść o ceramice – jak powstaje ibis Styles Bolesławiec?

Udostępnij artykuł
Bolesławiec to urokliwe miasto, nierozerwalnie kojarzące się z ceramiką, jej kobaltowym kolorem oraz niepowtarzalnymi wzorami. Nic więc dziwnego, że to właśnie tradycyjne naczynia stały się główną inspiracją dla najnowszego projektu pracowni Tremend – ibis Styles Bolesławiec, marki należącej do grupy Accor Hotels.

W Bolesławcu powstaje nowy hotel sieci ibis. Obiekt położony jest w bliskim sąsiedztwie centrum miasta oraz w pobliżu Manufaktury Bolesławiec. Biuro projektowe Tremend zajęło się zarówno projektem bryły, jak i architektury wnętrz, występuje także w roli inżyniera kontraktu. Realizacja powstaje we współpracy ze spółką ibis Bolesławiec, która nadzoruje budowę hotelu. Do dyspozycji gości, oprócz pokoi, zostanie oddana przestronna strefa restauracji i Winestone oraz centrum konferencyjne.

Podróż do świata ceramiki

Motywem przewodnim projektu są nawiązania do historii oraz procesu powstawania tutejszej ceramiki.  Goście hotelu, już po przekroczeniu progu, będą mogli zapoznać się z pierwszym etapem formowania kształtu i rzeźby naczyń.  Funkcję stanowisk recepcyjnych będą tu pełnić dwie filiżanki. Ich kolory odzwierciedlają barwniki używane do nakładania wzorów na naczyniach. Mało kto wie, że słynny kolor kobaltowy przed wypaleniem ma barwę wrzosową – tak jak kolor na jednym ze standów recepcyjnych. Do kolejnych stref hotelu, gości poprowadzi grafika z motywem rozprzestrzeniającego się barwnika. W głębi, na wprost wejścia znajduje się zakątek dla dzieci z instalacją ścienną do zabawy. Mali artyści będą mogli tu tworzyć własne wzory bądź napisy, poprzez wkładanie klocków do perforowanej ścianki. W pobliżu znajdzie się kącik do pracy oraz strefa lounge, a nad nią – grafika bolesławieckich kubków.

ŚWIAT HOTELI
LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Magia detali

W strefach wspólnych architekci postawili na zabawę formą. Widać to m.in. w kolorystyce i różnorodności przeszyć na tapicerkach krzeseł czy lampie z kolekcji „Symetria” – produktu Must-have 2018. Uwagę zwraca również duży wspólny stół w kształcie koła garncarskiego z hokerami przypominającymi siedziska warsztatowe. Kolejnym wartym uwagi elementem jest wykładzina ze spersonalizowanym motywem geometrycznym w różnych odcieniach błękitu – zainspirowana wzorem roku dla kultury 2018 – „Bryły geometryczne”.  Całość zostanie dopełniona oświetleniem w kształcie filiżanek, a numery pokoi znajdą się na tradycyjnych bolesławieckich talerzach. Cała podróż po świecie ceramiki zakończy się w kobaltowo – żółtych pokojach. Tu także nie zabraknie odwołań do motywu przewodniego – na wykładzinie pojawią się wzory inspirowane wirującym kołem garncarskim, ceramiczne wzory ozdobią także panel ścienny. Otwarcie hotelu jest planowane na rok 2020. Projektanci wnętrz: Magdalena Federowicz-Boule, Kama Kowacz, Daria Cichoń, Paulina Szarzec, Renata Kuczera, Martyna Wojtasik.


© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 17.01.2019
Aktualizacja: 17.01.2019