Orbis koncentruje się na swoim portfelu nieruchomości

Udostępnij artykuł
Spółka zadecydowała o podziale działalności grupy na dwie odrębne linie biznesowe: część serwisową, obejmującą świadczenie usług dla hoteli na podstawie umów franczyzy i zarządzania (działalność asset light) i na część związaną z posiadaniem nieruchomości (działalność asset heavy).
Print

W oparciu o przeprowadzone analizy, mające na celu optymalizację modelu biznesowego zarząd Orbisu doszedł do wniosku, że rozdzielenie działalności i skupienie się na części nieruchomościowej będzie korzystne dla spółki i jej akcjonariuszy. To stanowisko podzieliła również rada nadzorcza Orbisu na posiedzeniu w dniu 17 maja br.

Podział działalności Grupy Orbis zostanie dokonany poprzez wydzielenie wszystkich składników związanych z częścią serwisową.

Orbis kontynuuje szczegółowe analizy w celu wypracowania optymalnego rozwiązania po wydzieleniu części serwisowej. Będą one w szczególności uwzględniały rozmowy z Accorem, wieloletnim strategicznym akcjonariuszem Orbisu i właścicielem marek, pod którymi działają wszystkie hotele w Grupie. Proces ten pozwoli Orbisowi skoncentrować się w swojej strategii i aktywności operacyjnej na nieruchomościach, które są istotą jego działalności hotelowej.

– Orbis, będąc historycznie właścicielem nieruchomości, inwestorem i operatorem, a także dokonując w ostatnich latach znaczących transakcji zbudował przewagę rynkową i zracjonalizował swój portfel hoteli. Wejście w fazę zmian strukturalnych pozwoli nam skupić się na zwiększeniu wartości części nieruchomościowej (asset heavy). Kładąc nacisk na nieruchomości hotelowe i wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie, będziemy nadal rozwijać naszą wiedzę techniczną i kompetencje w prowadzeniu przedsięwzięć inwestycyjnych. Wzmocni to naszą zdolność do dalszego zwiększania wartości spółki dla akcjonariuszy- komentuje Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbis.

Portfel nieruchomości Orbisu składający się obecnie z 72 hoteli własnych i leasingowanych (asset heavy) powstał w rezultacie prowadzenia przez spółkę różnych procesów inwestycyjnych obejmujących m.in.: rozwój organiczny, adaptację istniejących budynków oraz budowę nowych obiektów.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 17.05.2019
Aktualizacja: 17.05.2019