Orbis rozpoczyna negocjacje z Accorem w celu sprzedaży części serwisowej

Udostępnij artykuł
Spółka w ramach transformacji modelu biznesowego zadecydowała o potencjalnym zbyciu części serwisowej (asset light) i przystąpiła do negocjacji na zasadzie wyłączności z Accorem.

Zgodnie z ostatnimi decyzjami o podziale działalności grupy na dwie odrębne linie biznesowe, zarząd Orbisu zadecydował dziś o sprzedaży części serwisowej obejmującej umowy franczyzy i zarządzania. W tym kontekście Orbis rozpoczyna negocjacje na zasadzie wyłączności z Accorem w sprawie potencjalnego zbycia części serwisowej i zawarcia umowy, w ramach której Accor będzie zarządzał hotelami w sieci Orbis.

– To ważny krok na drodze transformacji Orbisu. Decyzje, które podjęliśmy, są zgodne z wcześniejszymi analizami i są konsekwencją skupienia się w naszej strategii i aktywności operacyjnej na nieruchomościach hotelowych. Rozpoczęcie negocjacji z Accorem, naszym strategicznym partnerem i właścicielem marek, pod którymi działają wszystkie hotele w Grupie, wynika głównie z aktualnych umów dotyczących naszej współpracy. Doceniamy wiedzę i doświadczenie Accoru, które będą znaczące w procesie restrukturyzacji i przyczynią się do wzmocnienia pozycji Orbisu na rynku nieruchomości hotelowych – komentuje Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbis.

Zarząd podjął również decyzję o zatrudnieniu niezależnej firmy do wyceny części serwisowej Grupy, która będzie wykorzystana podczas procesu negocjacji.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 29.05.2019
Aktualizacja: 29.05.2019