Orbis sprzedał działalność serwisową za 1,2 mld zł

Udostępnij artykuł
Transakcja jest zwieńczeniem decyzji zarządu o przekształceniu Orbisu i jest zgodna z wcześniejszymi zapowiedziami dotyczącymi podziału linii biznesowych na dwie odrębne działalności, z koncentracją biznesu na części nieruchomościowej. Orbis zbył działalność serwisową, tj. umowy franczyzy i o zarządzanie za łączną cenę 1,2 mld zł netto oraz zawarł z Accorem umowy o zarządzanie, które objęły wszystkie 73 hotele własne i dzierżawione w grupie Orbis.

Sprzedaż została zatwierdzona przez akcjonariuszy Orbisu na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu w dniu 18 października br.

Dzięki tej transakcji Orbis może w pełni skoncentrować swoją uwagę na podstawowej działalności, tj. na części nieruchomościowej, która będzie nadal rozwijana poprzez szereg schematów inwestycyjnych: rozwój organiczny, nabywanie nowych nieruchomości i modernizację istniejących budynków, a także budowę nowych obiektów w ramach rozwoju działalności hotelowej.

Ta transakcja jest przełomowym wydarzeniem, które otwiera nowy rozdział historii Orbisu. Podejmowane dotychczas decyzje były zgodne z naszymi analizami i w rezultacie Orbis skoncentruje teraz swoją strategię oraz aktywność operacyjną na nieruchomościach. Dzięki portfelowi składającemu się obecnie z 73 hoteli własnych i dzierżawionych, w tym 45 zlokalizowanych w Polsce, Orbis jest gotowy na rozpoczęcie nowego etapu rozwoju. Dalsze umacnianie naszej pozycji inwestora hotelowego w regionie możliwe będzie pod warunkiem realizacji nowych projektów zwiększających atrakcyjność portfela aktywów oraz stałego dążenia do utrzymania doskonałości operacyjnej. Dzięki przyszłym renowacjom, przebudowom, przejęciom i efektywnemu zarządzaniu nieruchomościami, pozostaniemy firmą zaangażowaną i gotową do oferowania naszych hoteli w standardzie, którego oczekują od nas goście i partnerzy – powiedział Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbis.

Zgodnie z planem transformacji, w Polsce, na Węgrzech i w Rumunii zostały utworzone spółki będące w całości własnością Accoru. 1 listopada br. część pracowników Orbisu zostanie przeniesiona do nowo utworzonych spółek. Celem ich działania w nowej strukturze będzie wzmocnienie podejścia usługowego oraz zapewnienie najwyższej jakości usług partnerom, gościom i hotelom w Europie Wschodniej.

Orbis umocni swoją współpracę z Accorem, który od 20 lat jest strategicznym partnerem i akcjonariuszem spółki. Transakcja otwiera także możliwość korzystania przez Orbis ze wszystkich 39 marek hotelowych w portfolio Accoru.

W kontekście strategicznych zmian i podziału linii biznesowych, Orbis pozostaje spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 30 października br. kapitalizacja spółki wynosiła prawie 5 mld PLN.

Wierzę, że Orbis ma wszelkie środki, aby osiągać kolejne rekordowe wyniki i jest właściwie przygotowany do skoncentrowania swojej strategii oraz działalności operacyjnej na nieruchomościach, zarówno w branży hotelowej, jak i poza nią– dodał Gilles Clavie.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 04.11.2019
Aktualizacja: 04.11.2019