W ramach programu Aon Best Employers ciesząca się prawie 20-letnim doświadczeniem w opracowywaniu najlepszych raportów pracowniczych na świecie i ponad 40-letnim doświadczeniem w badaniach pracowniczych firma Aon porównuje przedsiębiorców i wyłania wśród nich organizacje dążące do bycia chętnie wybieranym pracodawcą i budowania przewagi konkurencyjnej dzięki swoim pracownikom. W Polsce Aon poddał analizie 120 pracodawców do końca 2017 roku. Jedynie nieliczni zostali wyróżnieni tytułem Aon Best Employer™ 2018 – najlepszego pracodawcy roku 2018. Wśród nagrodzonych znalazł się również Orbis.
– Program Aon Best Employers docenia wybitne osiągnięcia firm wykazujących się doskonałością w miejscu pracy i osiągających dobre i zrównoważone wyniki biznesowe przez dłuższy czas – mówi Magdalena Warzybok, kierownik działu talent practice w Aon Polska. – Wyjątkowe organizacje – takie jak Grupa Orbis – wyróżniają się wśród innych tym, że dzięki wysokiemu zaangażowaniu pracowników, atrakcyjnej marce pracodawcy, skutecznemu przywództwu i wysokiej kulturze pracy uzyskują znakomite wyniki. Gratulujemy Orbis tego wyróżnienia.
W Orbis przywiązuje się ogromne znaczenie do opinii pracowników, która jest corocznie analizowana w ramach „Badania zaangażowania pracowników” („Employee Engagement Survey”) realizowanego przez Aon. Wskaźnik uczestnictwa w badaniu w Polsce jest na bardzo wysokim poziomie – w 2017 r. wzięło w nim udział ponad 90 proc. pracowników. Ogólny poziom zaangażowania jest również wysoki (na poziomie 68 proc., co stanowi wzrost o 2 p.p. w stosunku do 2016 r.) oraz bardzo wysoki (+19 p.p. powyżej średniej oceny w Polsce). Wskaźniki te potwierdzają, że transformacja kulturowa w Orbis zmierza we właściwym kierunku.
– Jesteśmy niezwykle zadowoleni z tego, że zostaliśmy uznani za Aon Best Employer – najlepszego pracodawcę, co potwierdza rzeczywiste zaangażowanie Orbisu w rozwój talentów w firmie w ramach AccorHotels oraz nasze nieustające dążenie do tworzenia sprzyjającego pracownikom otoczenia, opartego na naszych wspólnych wartościach – zaufaniu, szacunku, innowacyjności, zamiłowaniu do obsługi gości, zrównoważonego rozwoju i ducha podboju – dodaje Sylwia Pawełczyk-Maśluk, dyrektor talent & culture Grupy Orbis.
Aby zyskać uznanie w ramach programu Aon Best Employers, Orbis poddał się ocenie w czterech kategoriach:
1. Wskaźnik zaangażowania (Engagement Index): pracownicy mają dobre zdanie o pracodawcy, nie zamierzają zmieniać pracy, a doświadczenia zawodowe motywują ich do jak najlepszej pracy każdego dnia.
2. Wskaźnik przywództwa (Leadership Index): liderzy w jasny sposób określają wizję przyszłości, doceniają znaczenie i wkład pracowników oraz prowadzą ich do sukcesu.
3. Wskaźnik kultury pracy (Performance Culture Index): pracownicy pasują osobowością do firmy i jej celów, są doceniani i wyróżniani za swój wkład w firmę.
4. Wskaźnik marki pracodawcy (Employer Brand Index): pracownicy są dumni z firmy, w której pracują i wiedzą, co wyróżnia ich firmę jako miejsce pracy.
ŚWIAT HOTELI
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE
I NIEZALEŻNE CZASOPISMO HOTELARZY
link do aktualnego numeru
LUTY – MARZEC 2018
Grupa Orbis przywiązuje dużą wagę do przestrzegania standardów dobrego miejsca pracy oraz promowania różnorodności wśród pracowników. Pomimo, że rynek pracy w Europie jest niezwykle wymagający i konkurencyjny, wdrożenie programu Heartist™ mającego na celu zapewnienie naturalnej, autentycznej i spersonalizowanej atmosfery obsługi wszystkich gości, zarówno korzystających z usługi noclegu w hotelu, jak i gości korzystających z pozostałych usług oferowanych przez hotel bez zatrzymywania się w hotelu na nocleg, jak i transformacja kulturowa we wszystkich hotelach AccorHotels w całym regionie Europy Wschodniej przynosi pierwsze pozytywne efekty.