Owoce Makro Chef sygnowane programem Polskie Skarby Kulinarne w halach Makro

Udostępnij artykuł
W ofercie sieci hurtowni pojawiło się pięć nowych produktów: pigwowiec, dereń, czarny bez, jeżyna i dzika róża. Produkty wpisują się w tradycyjną kuchnię polską, dlatego też posiadają sygnaturę programu Polskie Skarby Kulinarne, którego celem jest podnoszenie standardów kuchni polskiej.

Produkty te są kolejnymi, po grzybach, wprowadzone z sygnaturą Polskich Skarbów Kulinarnych. Program ma na celu zwiększyć świadomość Polaków na temat bogactwa tradycji kulinarnej naszego kraju oraz sprawić, by bardziej docenili oni kuchnię polską  i dostrzegli, że rodzime dania również mogą być prestiżowe i pełne zaskakujących doznań smakowych.

Owoce zajmują szczególne miejsce w polskiej tradycji i mają szerokie zastosowanie w kuchni. Dlatego sieć Makro Polska postanowiła poszerzyć portfolio marki Makro Chef o pięć nowych pozycji: pigwowiec, dereń, czarny bez, jeżyna oraz dzika róża. Produkty występują w opakowaniach jeden kg i są głęboko mrożone, a po obróbce termicznej gotowe do spożycia.

W polskiej kuchni owoce najczęściej wykorzystywane są do przetworów, deserów, kompotów, nalewek oraz jako składnik pierogów i zup. Mogą także stanowić element dekoracji czy dodatku, który doda daniu wyrazistości. 

Owoce pigwowca polecane są na dżemy i galaretki. Można je łączyć w przetworach z innymi owocami, np. jabłkami lub aronią. Czarny bez jest doskonały jako baza do konfitur i nalewek. Z owoców dzikiej róży robi się najsłynniejsze nadzienie do pączków, a dżemy, soki i syropy w ich wykorzystaniem charakteryzują się niepowtarzalnym smakiem i zapachem. Dereń doskonale nadaje się jako składnik konfitur i marmolad. Jeżynowe dżemy, soki i kompoty smakują wyśmienicie, dlatego bez wątpienia ten owoc powinien znaleźć się w każdej kuchni.

Linia Makro Chef obejmuje wysokiej jakości produkty i półprodukty spożywcze, w opakowaniach dostosowanych do potrzeb gastronomii, m.in.: ryże, kasze, cięte zioła, kiełki, sosy, miody, pomidory suszone. Wszystkie produkty powstają we współpracy z ekspertami i szefami kuchni oraz zostają poddane testom i ścisłej kontroli jakościowej tak, by jak najlepiej dopasować je do różnych potrzeb i typów biznesów gastronomicznych.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 29.07.2019
Aktualizacja: 29.07.2019