Padł rekord: Polacy zjedli ponad 59 milionów litrów lodów

Udostępnij nas na:
Sezon na lody rozpoczyna się wtedy, kiedy za oknem przygrzewa słońce, dlatego w tym roku trwał on od gorącej majówki, aż po ciepłą końcówkę września. Tegoroczna dobra passa pogodowa sprawiła, że rynek lodów w Polsce bił rekordy sprzedaży, a Polacy zdecydowanie więcej lodów jedli „na mieście” niż w domu.

 

Według danych firmy PPL Koral sprzedaż lodów w majówkę wzrosła aż o 100 proc., a cały sezon notuje wzrost o ponad 30 proc. w stosunku do roku poprzedniego. To bardzo wysoki wynik biorąc pod uwagę, że ubiegły sezon również raczył nas dobrą pogodą i notował wzrosty.

Mimo że w marcu w Polsce leżał jeszcze śnieg, to już w kwietniu termometry pokazały nawet 27 stopni w cieniu. Dzięki temu nasz kraj znalazł się wśród najcieplejszych miejsc w Europie. Polacy rezygnowali z wyjazdów za granicę i większość z nich spędzała wakacje nad polskim morzem. Temperaturą dorównywało ono południowym kurortom. Pogoda, a szczególnie długo utrzymująca się bezdeszczowa i ciepła aura, ma ogromny wpływ na rynek lodów. Dlatego wyniki sprzedaży tegorocznego sezonu są jeszcze wyższe niż rok temu. Jak pamiętamy 2017 też był tym cieplejszym i rekordowym.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Zaczęło się od majówki

Firma PPL Koral – największy producent lodów w Polsce, poinformował, że tegoroczny sezon okazał się być rekordowy ze względu na długo utrzymującą się dobrą pogodę. Dowodem były pierwsze dane sprzedażowe firmy – wzrost wyników sprzedaży w majówkę o 100 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Potem liczby rosły dalej – od maja do sierpnia sprzedaż marki Bracia Koral wzrosła o ponad 50 proc., natomiast Koral zanotowało wzrost o ponad 30 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Oprócz majówki równie gorący był sierpień, w którym wartościowo sprzedaż była wyższa o przeszło 50 proc. w porównaniu z 2017, a w maju i czerwcu sprzedano najwięcej litrów lodów w całym sezonie.

– Sezon 2018 był jednym z cieplejszych i mimo że rok temu również było ciepło, to w tym roku sprzedaż pobiła kolejne rekordy. Dla nas to oczywiście ogromna szansa i bardzo dobre informacje, ale taki ciepły sezon jest dla firm branży lodowej również ogromnym wyzwaniem. Tylko doświadczenie sprawia, że temu wyzwaniu z roku na rok udaje się sprostać. Kiedy temperatury rosną i słońce świeci, działamy na najwyższych obrotach, żeby zapewnić dostępność naszych produktów w niemal każdym miejscu w Polsce. Wtedy kluczowa jest logistyka, szybkość decyzji, odpowiedni łańcuch dystrybucji – trzeba być przygotowanym na wszystko i działać naprawdę szybko.” – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

 Więcej na mieście niż w domu

Polacy w tym sezonie skonsumowali ok. 59 mln litrów lodów PPL Koral. W gorącej temperaturze każdy, wyjazd i spacer sprzyja sprzedaży tzw. lodów impulsowych, czyli rożków i lodów na patykach. Dlatego wynik sprzedaży marki Koral pokazały ciekawą zależność. Sprzedaż lodów w litrach wzrosła o ok. 19 proc., natomiast wzrost wartości sprzedaży aż o przeszło 30 proc. – to dowód na to, że przy wysokich temperaturach Polacy sięgali przede wszystkim po lody impulsowe, czyli rożki, lody na patyku, w kubeczkach oraz sandwich’e. Zatem więcej lodów zjedliśmy na mieście niż w domu, bo pogoda skłaniała do przebywania na świeżym powietrzu.

Wzrost sprzedaży marki Bracia Koral o ponad 50 proc.  jest również dowodem na to, że rynek produktów premium, w tym lodów, nadal ma przed sobą ogromny potencjał. Lody premium wciąż mają dużo większą dynamikę wzrostów sprzedaży. Kierujemy się przede wszystkim smakiem, najwyższej jakości dodatkami pochodzącymi od najlepszych dostawców, ale również oryginalnym i intrygującym wzornictwem opakowań. Na nowości od marki Bracia Koral już na początku sezonu zaczęły się zapisy, a linia „Smaki Dzieciństwa”, czyli pierwsze w Polsce lody w unikalnych słoiczkach była towarem deficytowym i tak jak dawniej były niemal na kartki. To dowód na to, że Polacy oczekują nowości, ale w tradycyjnym wydaniu, w unikalnym opakowaniu, czyli połączenia tradycji i nowoczesności.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.