Pierwszy staż w kuchni pokazowej Makro

Udostępnij artykuł
Krystian Sak ma 18 lat, pochodzi z małej miejscowości Trębaczew w woj. łódzkim i jest uczniem Zespołu Szkół nr 1 w Wieluniu. Na Miksery Kulinarne – bezpłatne spotkania edukacyjne organizowane przez Makro Polska w ramach programu Szef dla Młodych Talentów – przyjeżdża sam, pokonując 230 km w jedną stronę. Kiedy rozwiązał test wiedzy po Mikserze jako jeden z najlepszych i w nagrodę zdobył staż w kuchni pokazowej w hali Makro nr 1 w Warszawie, bardzo się ucieszył.

– To dla mnie świetna szansa, by nauczyć się nowych technik, wypróbować nieznane mi produkty i nawiązać nowe kontakty – mówi Krystian, który jest pierwszym stażystą w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów.

Podczas tygodniowego stażu Krystian mógł pod okiem szefów kuchni Cezarego Powały i Michała Grzywacza przygotowywać potrawy m.in. z owoców morza i egzotycznych mięs, takich jak krokodyl czy struś.

– Krystian mógł samodzielnie wybrać produkty z naszej oferty, które chciałby wypróbować oraz kreować z nich własne potrawy. Zaskoczył nas swoją pomysłowością, inwencją twórczą, zaangażowaniem i chęcią nauki – wyjaśnia Michał Grzywacz, szef kuchni pokazowej.

– Najbardziej zaskoczył mnie smak ostryg, a moim popisowym daniem po stażu będzie krokodyl – dodaje Krystian.

Dodatkowo zwycięzca stażu w kuchni pokazowej Makro w hali numer 1 w Warszawie mógł pracować nad swoją pewnością siebie.

– Praca w kuchni otwartej uczy odwagi, dyskutowania, prezentowania produktów i dań. Poza warsztatem kulinarnym Krystian mógł szlifować tutaj umiejętności „sprzedawania swojej pracy”. Dzięki takim interakcjom może on nabrać dużo pewności siebie, która ułatwi mu startowanie w konkursach kulinarnych, gdzie jego praca byłaby obserwowana i gdzie tworzenie potraw trzeba łączyć z odpowiadaniem na pytania – podkreśla Cezary Powała, szef kuchni pokazowej.

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez Makro Polska. Celem programu jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez staże, Miksery Kulinarne oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”). Z myślą o uczniach szkół gastronomicznych Makro Polska prowadzi także konkurs Wyzwanie Makro Chefa.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 20.02.2018
Aktualizacja: 31.10.2018