Polacy przy wyborze wina nie kierują się już tylko ceną

Udostępnij nas na:
Jak mówi Anna Kieljan, manager ds. ekspansji i franczyzy Odido w Makro Polska:  – Przyzwyczajenia zakupowe naszych konsumentów w zakresie zakupu alkoholi bardzo się ostatnio zmieniły. Coraz większą rolę w koszykach odgrywa wino. Wiemy dzisiaj, że polscy konsumenci uczą się, jak je kupować i spożywać – z jakimi produktami najlepiej smakuje.

Smak jest ważnym czynnikiem przy wyborze wina dla 92 proc. badanych. Nieco mniejsze odsetki osób wskazały na wytrawność (86), cenę (82) oraz kolor (79). Tylko dla 45 proc. respondentów istotny jest natomiast szczep, a dla 51 proc.– kraj pochodzenia. Preferujemy wina półsłodkie (40 proc.) i półwytrawne (39 proc.), rzadziej wybieramy wytrawne (21 proc.). Jeśli chodzi o kolor, lubimy przede wszystkim wina czerwone (66 proc.).

83 proc. badanych na butelkę wydaje zazwyczaj do 30 zł. Tylko 2 proc. – płaci za nią przeważnie ponad 51 zł. Zwykle wino nabywamy w dyskoncie spożywczym, hipermarkecie lub niesieciowym sklepie osiedlowym.

– Bardzo korzystne dla małego sklepu jest to, że wraz z wprowadzeniem dobrego wina do sklepu rośnie sprzedaż produktów innych kategorii. Zwiększa się sprzedaż nabiału dobrej jakości bądź wysokojakościowych wędlin – zauważa Irmina Trefoń, manager ds. rozwoju sieci Odido.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.