Polscy architekci zaprojektowali Radisson Blu w Bazylei

Udostępnij artykuł
Półroczny remont o wartości ponad 10 mln franków szwajcarskich wyposażył to miejsce w nowoczesne rozwiązania i wzornictwo. Modernizacja hotelu zakończyła się pod koniec ubiegłego roku, a za jej projekt odpowiadają architekci z Krakowa, z biura Iliard Architecture & Interior Design.
Obraz zawierający wewnątrz, sufit, pomieszczenie,stółOpis wygenerowany automatycznie
fot. Radisson Hotel Group

Sercem hotelu jest przestronne lobby, które prowadzi do kolejnych części obiektu.

Moim zdaniem to najmocniejszy punkt całego projektu. Zupełnie przeprojektowaliśmy sposób, w jaki działa ta przestrzeń, przenieśliśmy bar z lobby do restauracji. Widzę, jakie wrażenie lobby wywołuje na gościach i bardzo mnie cieszy ten pozytywny odbiór – tak mówi o pracy nad najbardziej reprezentacyjnym fragmentem hotelu jedna z projektantek Izabela Kaim-Kalinowska.

Oprócz głównego hallu, architekci z Iliard przeprojektowali wszystkie 206 pokoi i apartamentów hotelowych, restaurację i bar oraz centrum konferencyjne, na które składa się siedem sal.

fot. Radisson Hotel Group

Od początku projektowania naszym głównym celem było usprawnienie działania hotelu, który zmagał się z pewnymi problemami funkcjonalnymi. Postawiliśmy nacisk na maksymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni, co stanowiło wyzwanie ze względu na charakter istniejącego budynku i jego nietypowy układ. Udogodniliśmy więc strefę Gościa Biznesowego, rozszerzając i oddzielając część konferencyjną od głównego lobby, które dzięki temu zyskało odpowiedni charakter czytelnej i reprezentacyjnej przestrzeni. Dzięki zorganizowaniu układu restauracji wokół przykuwającego uwagę baru, udało się ją otworzyć nie tylko na gości hotelowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki przeprowadzonym przez nas zmianom, hotel tętni nowym życiem – tłumaczy projektantka Karolina Krzysiak.

fot. Radisson Hotel Group

Do wykonania mebli i dodatków użyto naturalnych materiałów – drewna, skór, szkła. Ważnym elementem wystroju jest również oświetlenie, inspirowane tradycją modernistyczną.

Staraliśmy się, aby nasz projekt cechowała ponadczasowa elegancja i wiem, że podoba się to inwestorowi i hotelowym gościom – tłumaczy Izabela Kaim-Kalinowska. – Udało nam się również dopracować pewne detale, jak lampy czy dywany. Cieszę się, bo są one teraz wykorzystywane jako inspiracja dla innych projektów realizowanych w sieci Radisson Blu – dodaje.

fot. Radisson Hotel Group

Ze względu na głównego odbiorcę hotelu – klienta biznesowego – architekci postawili na szyk i klasę w częściach wspólnych, ale ich zamysłem było, aby pokoje hotelowe wprowadzały więcej ciepła i domowego klimatu. Podłogi wykończone są w kolorach drewna, na których leżą miękkie dywany, w pokojach dominują wezgłowia z czarno-białymi zdjęciami, a efektu dopełnia oświetlenie.

Największą trudnością w projektowaniu i później wykonaniu tego projektu była istniejąca tkanka. Nie projektowaliśmy tego hotelu na białej kartce – mówi Wojciech Witek, założyciel biura Iliard. –Musieliśmy zadecydować, co uda nam się zachować, a o jakie zmiany warto walczyć. Oczywiście wybór ten był na tyle staranny, aby istniejące elementy nie odznaczały się od nowo zaprojektowanych ani stylem, ani jakością. Myślę, że udało się nam osiągnąć ten efekt – dodaje.

fot. Radisson Hotel Group

Projekt hotelu w Bazylei to kolejna realizacja biura Iliard Architecture & Interior Design dla największej ekskluzywnej marki hotelowej w Europie, jaką jest Radisson Blu. W ramach współpracy Polacy zaprojektowali także hotele marki w Kolonii, Pradze, Krakowie czy Sopocie oraz inne obiekty w sieci Radisson Hotel Group.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 21.05.2020
Aktualizacja: 22.05.2020