Pomysły na walentynki w restauracjach Artura Jarczyńskiego

Udostępnij artykuł
Wspólna kolacja w romantycznym miejscu to jeden z najczęstszych pomysłów na spędzenia dnia zakochanych. Polacy są w większości skłonni wydać na ten wieczór od kilkudziesięciu do nawet kilkaset złotych. Co na 14 lutego przygotowały popularne restauracje?

Dzień św. Walentego przypadający 14 lutego szybko stał się nad Wisłą popularnym świętem. To miły pretekst, by obdarować bliską osobę prezentem, zabrać na kolację lub do kina. Walentynki celebruje według najnowszych badań około połowa Polaków (39 proc. według Barometru Providenta i 59 proc. według serwisu Prezentmarzeń). Nawet jedna trzecia ankietowanych chciałaby tego dnia zjeść z ukochaną osobą kolację przez nią przygotowaną. Jednocześnie tyle samo osób chciałoby tego dnia doświadczyć czegoś niespodziewanego i „szalonego”.  Czy te dwie rzeczy wykluczają się?

Restauratorzy wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom. W istniejącej od 25 lat popularnej warszawskiej restauracji U Szwejka przygotowano dla par niespodziankę.

–  W walentynki przewidujemy pulę niespodzianek dla gości. Będą mogli od nas otrzymać przy rachunku „Tajemniczą Walentynkę” czyli kopertę z kuponem-niespodzianką. Walentynkowy prezent będzie można zrealizować w ciągu miesiąca, podczas kolejnego pobytu w Szwejku – mówi Sylwia Kuropatwa, menadżer restauracji U Szwejka.

Przez żołądek do serca

Maksyma „przez żołądek do serca” nie traci od wieków na znaczeniu. Tradycyjnie restauracje przygotowują tego dnia wyjątkowe menu. Do najpopularniejszych wyborów Polaków należy kuchnia włoska i polska. W tym specjalizuje się restauracja St Antonio, mieszcząca się w samym sercu Warszawy, niedaleko Placu Teatralnego, w ogrodzie Saskim. Kameralna atmosfera, świeże kwiaty i menu dla dwojga, w którym znalazły się lekkie dania z drobiu, owoców morza, musujące wino i czekoladowy deser – to przepis na kolację walentynkową.

W serwującej dania kuchni włoskiej restauracji Otto Pompieri (Ośmiu Strażaków) przy placu Bankowym na zakochanych czeka specjalne menu. W dniu św. Walentego będzie można zamówić pizzę w kształcie serca, dostępną tylko i wyłącznie z menu walentynkowego.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Nie tylko we dwoje

Na stworzenia odpowiedniej atmosfery ogromny wpływ mają wnętrza. Przestronna, wielopoziomowa restauracja, która swoją atmosferą przypomina Nowy Jork to warszawski Der Elefant. Jej dziedziniec zaprojektował nagrodzony Oskarem scenograf Allan Starski.

– W walentynki mamy wiele rezerwacji, ale to także dzień jak co dzień. Der Elefant pełen jest gości, ponieważ wyjście do restauracji staje się dla wielu z nas czymś naturalnym. Walentynki to dobra okazja, by spróbować specjalnego menu i świętować zarówno we dwoje, jak i w większym towarzystwie – przekonuje Marzena Wójciak, menadżer restauracji Der Elefant.

Dla gości w walentynkowym menu zaproponowano między innymi krewetki przyprawione chilli, pieczoną kaczkę i mus z kasztanów. Der Elefant kryje w sobie również Fishmarket – jedyną dzisiaj na mapie Warszawy w pełni rybną restaurację.

Właścicielem restauracji Der Elefant, Otto Pompieri, St Antonio i U Szwejka jest Artur Jarczyński, który od 28 lat z sukcesem prowadzi na polskim rynku sieć restauracji, do której nalezą także takie marki jak: Jeff`s, Shipudei Berek, Podwale Kompania Piwna, Pod Wawelem, Sukiennice, Podwale 25, Bazyliszek.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 13.02.2019
Aktualizacja: 13.02.2019