Ponad tysiąc obiektów bezpiecznych higienicznie

Udostępnij artykuł
Turystyka krajowa odradza się, a Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła kampanię społeczno-informacyjną pod hasłem „Odpoczywaj w Polsce bezpiecznie”. Jedną z jej części jest akcja „Obiekt bezpieczny higienicznie” – takim certyfikatem może posługiwać się już ponad tysiąc obiektów noclegowych.

Z najnowszego badania zleconego przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że ponad połowa Polaków planuje urlop w trakcie wakacji. Szczególnie cieszy fakt, że w tym roku wzrosło ich zainteresowanie spędzaniem urlopu w kraju. Aż 82% planujących wyjazd, chce wypoczywać w  Polsce. Badania potwierdzają, że ważnym elementem planowanych wyjazdów jest bezpieczeństwo i większość turystów (8 na 10) oczekuje, że usługodawcy wprowadzą dodatkowe działania zwiększające bezpieczeństwo sanitarne w związku z epidemią COVID-19. Odpowiadając na te potrzeby, kampania POT zachęca Polaków do odkrywania Polski z zachowaniem szczególnych środków bezpieczeństwa oraz przygotowuje branżę na nowe wyzwania.

Hotele, obiekty noclegowe, restauracje i atrakcje turystyczne zmagają się teraz z zupełnie inną rzeczywistością niż dotychczas. Dlatego Ministerstwo Rozwoju wspólnie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym przygotowało wytyczne dotyczące bezpieczeństwa dla każdego rodzaju obiektów funkcjonujących w branży turystycznej. Zależy nam na tym, by Polacy mogli w tym roku bezpiecznie wyjechać na długo wyczekiwany urlop – powiedział Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Aby zapewnić Polakom poczucie bezpieczeństwa Polska Organizacja Turystyczna, realizuje program autocertyfikacji higienicznej obiektów noclegowych. Już ponad 1 000 obiektów noclegowych z całego kraju może posługiwać się certyfikatem „Obiekt Bezpieczny Higienicznie. Stosujemy się do zaleceń”. To miejsca, które deklarują, że swoje usługi świadczą zgodnie z obowiązującymi wytycznymi Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.  Są to m. in. kwatery agroturystyczne, pensjonaty czy hotele.

Zdajemy sobie sprawę, że najważniejsze jest bezpieczeństwo turystów oraz  pracowników szeroko pojętej branży turystycznej. Dlatego na stronie kampanii odpoczywajwpolsce.pl stworzyliśmy zakładkę „Bezpieczne podróżne”. Turyści znajdą tam także interaktywną mapę, dzięki której można sprawdzić, które obiekty z danego województwa dołączyły do projektu. Rozpoczęliśmy kampanię promującą te obiekty w ogólnopolskich portalach internetowych np. Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl. W przyszłym tygodniu zaczniemy je promować także wśród turystów zagranicznych – na początku w krajach należących do Unii Europejskiej dodał prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Robert Andrzejczyk.

Aby dołączyć do projektu należy wejść na stronę bezpiecznyobiekt.pot.gov.pl i wypełnić formularz. Akcja skierowana jest do wszystkich podmiotów świadczących usługi noclegowe na terenie Polski. Zgłoszenie jest bezpłatne i nieobowiązkowe.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 13.07.2020
Aktualizacja: 13.07.2020