Prezydent Pizza Hut o skutkach zakazu handlu w niedziele

Udostępnij artykuł
Komentuje Monika Czyż, prezydent Pizza Hut
Trzeba się liczyć z tym, iż w dłuższej perspektywie, rynek odczuje skutki wprowadzenia niedziel niehandlowych. Na tym etapie trudno jest jednak ocenić, jak duża będzie to skala. Składa się na to wiele czynników, m.in. panująca za oknem aura, oferta centrów handlowych czy stopniowe przenoszenie sprzedaży z kanałów offline do online.

Jeśli biznes skoncentrowany jest wyłącznie w galeriach handlowych, to naturalnie wpływ na obroty będzie zdecydowanie większy. Zauważalny jest bowiem spadek odwiedzalności centrów handlowych w wybrane niedziele, ale trzeba podkreślić, że ustawa zaczęła obowiązywać tuż przed okresem letnim, kiedy spędzamy więcej czasu na świeżym powietrzu i wyjeżdżamy na urlopy. Kolejne miesiące pokażą czy rzeczywiście jest to trend, czy zachowania konsumentów były jednak w dużej mierze determinowane przez pogodę.

W przypadku restauracji funkcjonujących poza centrami handlowymi, sytuacja wygląda nieco inaczej. Te, zlokalizowane w sercach miast, w pobliżu popularnych miejsc turystycznych czy nawet na osiedlach, radzą sobie doskonale. Z zasady ustawa o zakazie handlu ma służyć spędzaniu czasu w gronie najbliższych oraz wyjściom na rodzinny obiad i Polacy z tej okazji korzystają. Patrząc na nasze ostatnie wyniki jesteśmy bardzo zadowoleni, bowiem Pizza Hut – często też postrzegana jako marka rodzinna – jest naturalnym wyborem jako miejsce na wspólny posiłek. Jest to też dla sygnał, iż nasza strategia otwarć i umacniania pozycji Pizza Hut jako lidera na wielu polach branży gastronomicznej przynosi oczekiwane rezultaty.

Biorąc pod uwagę zmiany zachodzące na rynku, ale też i aktualne trendy konsumenckie, będziemy nie tylko konsekwentnie zwiększać liczebność naszych restauracji w strategicznych miejscach, ale też stale poszerzać zasięg usługi dostawy do domu. Zamówienia online to coraz popularniejszy kanał sprzedaży, z którego korzysta spory odsetek klientów, również goście Pizza Hut. Patrząc w przyszłość i mając na względzie ostatnie zmiany dotyczące niedzielnego handlu, kanał delivery będzie odgrywał istotną rolę w prowadzeniu gastronomicznego biznesu. Marka Pizza Hut ma już w tym segmencie solidne fundamenty i w dalszym ciągu zamierzamy mocno inwestować w tym aspekcie.

Komentarz został przygotowany na potrzeby:
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 21.09.2018
Aktualizacja: 21.09.2018