Profitroom sprzedał 33 proc. udziałów

Udostępnij nas na:
Do wspólników Profitroom dołączyła spółka R22. Za 30 mln zł R22 obejmuje pakiet mniejszościowy 33,34 proc. akcji. Nowy udziałowiec pozwoli na dalszy, bardziej intensywny rozwój technologii wspierających hotelarzy.

Profitroom dba o zyski hotelarzy od 11 lat (2008 r.). Firma tworzy technologię umożliwiającą działania Direct Booking, oraz dostarcza niezbędne do tego procesu usługi. Z dostępnych na rynku technologii Profitroom uzyskuje jak najwięcej możliwości i ułatwień dla hotelarzy.

Przez lata firma dynamicznie rozwijała portfolio produktów dla branży hotelarskiej, począwszy od podstaw jak Booking Engine, aż do tych bardziej innowacyjnych, jak CRM czy planowane wdrożenie produktu klasy PMS.

– Po latach stanęliśmy przed dylematem, jakim był wybór pomiędzy finansowaniem dalszego rozwoju produktowego i finansowaniem ekspansji na rynki zagraniczne. Nasze ambicje nie dały się ograniczyć i  by sprostać zarówno jednemu jak i drugiemu zadaniu zdecydowaliśmy się na pozyskanie inwestora, który wesprze nasz plan i naszą strategię – powiedział Marcin Dragan, przewodniczący rady nadzorczej Profitroom.

ŚWIAT HOTELI: grudzień 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Nowy inwestor

– Naszym celem było pozyskanie finansowania przy jednoczesnym zachowaniu autonomii. Cieszymy się, że nasz sukces w branży hotelarskiej został zauważony przez inwestora giełdowego. Od teraz, wspólnymi siłami będziemy dążyć do konsekwentnej realizacji strategii- powiedział Krzysztof Grzęda, prezes zarządu Profitroom.

Działania skupione na pozyskanie odpowiedniego inwestora trwały wiele miesięcy. Ambicją Profitroom od początku było pozyskanie takiej współpracy, która gwarantowałaby samodzielność, jednocześnie doceniając sposób działania i plany rozwojowe. To właśnie udało się wypracować z grupą kapitałową R22*, który nie tylko wesprze Profitroom w kontynuacji dotychczasowej strategii, ale też podzieli się z odpowiednim know-how do nowych działań. R22 ufa w znajomość wyzwań, z jakimi borykają się hotelarze i widzi skuteczność starań Profitroom w obszarze technologii SaaS dla branży hospitality.

To, na co najbardziej liczono ze strony R22, i co było jednym z ważniejszych aspektów jakimi kierowano się przy wybore inwestora, to realne wsparcie merytoryczne. Ogromne doświadczenie w obszarze akwizycji, jak i w nowoczesnych technologiach internetowych stanowi bodziec do dalszego rozwoju. Sprawi on, że postawione cele na najbliższe lata zostaną osiągnięta w znacznie szybszym tempie. Ambicją Profitroom jest dołączyć do TOP 5 światowych dostawców technologii dla branży hotelarskiej w ciągu najbliższych lat.

22 stycznia 2020 roku R22 został mniejszościowym wspólnikiem Profitroom z udziałem 33,34% akcji. Dotychczasowi wspólnicy, z udziałem 66,66 proc. pozostają dalej zaangażowani w zarządzanie spółką.

Czego mogą się spodziewać klienci Profitroom

-Już w tym kwartale rozpoczynamy sprzedaż nowego produktu, jakim jest Profitroom WebAssistant. Niedługo też odświeżymy sposób pracy naszego działu wsparcia i sprawimy, że będzie on jeszcze bardziej efektywny. Zaś największą inwestycją nad którą pracujemy jest innowacyjny produkt klasy PMS, który ma potencjał by przeobrazić obszar zarządzania hotelem i przenieść go w XXI wiek. – wyjaśnia Waldemar Antonowicz, product development director w Profitroom.

– Cel Profitroom się nie zmienia – od początku chcemy kompleksowo wspierać branżę hotelarską, gwarantując coraz większe zyski dla naszych klientów – dodaje Marcin Dragan.

To, co w niedalekim czasie będą mogli zaobserwować hotelarze to przyspieszenie prac nad nowymi produktami oraz dodanie nowych funkcjonalności do już istniejących produktów Profitroom przy wykorzystaniu możliwości jakie daje R22. Ekspansja na rynki zagraniczne pozwoli rozwiązaniom lidera rynku zdobyć międzynarodowe doświadczenie. Przełoży się to na jeszcze bardziej wydajne produkty i usługi dla obecnych i przyszłych klientów, których celem będzie zwiększanie zysków.

*R22 to holding spółek technologicznych prowadzący działalność w obszarze e-gospodarki. Wchodzące w skład R22 firmy oferują usługi hostingowe i sprzedaż domen (Grupa H88 będąca jednym z liderów na polskim rynku hostingu i sprzedaży domen internetowych), usługi omnichannel communication automatyzujące komunikację elektroniczną z odbiorcami (Grupa Vercom, jeden liderów polskiego rynku SMS i E-mail automation) oraz usługi telekomunikacyjne realizowane przez Grupę Oxylion.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.