Projekt łazienki hotelowej wg Tomasza Wuczyńskiego

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Współcześni goście często podejmują decyzje zakupowe na podstawie zdjęć. Wybierają hotele przeglądając profile na Facebooku czy Instagramie, bądź oferty z bogatą galerią zamieszczone na stronach pośredników. W tym procesie oceny i wyboru, łazienki zajmują wysoką pozycję. Zaryzykowałbym opinię, że to niemal najważniejszy element w pokoju hotelowym…

Dlaczego? Bo wygody łóżka ze zdjęcia nie zweryfikujemy, jakości obsługi też nie, ani nie dowiemy się czy śniadanie w danym hotelu będzie wystarczająco smaczne. Na pewno szukamy potwierdzenia czy łazienka jest czysta i czy będzie odpowiadała naszym upodobaniom estetycznym i utylitarnym potrzebom. Wybierając hotel goście najczęściej zakładają, że powinna być trochę lepsza lub inna niż ta, którą mają w swoich domach. Jak więc odpowiadamy na to zapotrzebowanie?

Hotelowe łazienki występują we wszelkich rozmiarach i rodzajach. Czysto funkcjonalne, dopieszczone dekoracyjne, optymalnie niewielkie lub salony z widokiem – łazienki hotelowe mogą doskwierać lub dopieszczać. Od mini „węzłów higieniczni-sanitarnych”, przez funkcjonalne optymalne, do wysmakowanych – minimalistycznie dopracowanych i eleganckich salonów kąpielowych rozpieszczających ekstra grubymi ręcznikami, łazienkami niejednokrotnie z oknem lub nawet tarasem.

Dlaczego więc są takie różne? Przede wszystkim, obserwujemy znaczne przyspieszenie w okresowości mód i trendów (podziękujmy za to internetowi i serwisom społecznościowym). Nowe koncepcje hotelowe, butikowa nisza, która rozlała się na szeroki trend lifestyle’owy, hotele pobytowe i miejskie – to wszystko są specjalności, które powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w kształcie i funkcjonalności łazienki.

Zasadniczo, łazienka to powtarzalny zestaw funkcjonalny: wanna lub prysznic, umywalka, toaleta. Wydaje się, że nic prostszego, a jednak łazienka w pokoju hotelowym to koncentracja budżetu na metr kwadratowy, a stały charakter zabudowy sprawia, że nawet w modernizowanych obiektach możemy spotkać pomnik historii designu hotelarskiego.

Jak więc zaprojektować łazienkę, aby „lajki” radośnie płynęły, hasztagi się mnożyły, oceny u pośredników były bliskie 10.0, a budżet inwestycji dobrze pracował przez jak najdłuższy czas?

Funkcjonalnie

Wyraźnie widzimy odwrót od wanny w zwyczajnej łazience. Kabina prysznicowa nie tylko może być znacznie bardziej efektywna powierzchniowo, ale też przez wielu gości postrzegana jest jako bardziej higieniczna. Wanna obecnie przesuwa się wyżej na drabince wartościowania luksusu i znajdujemy ją w apartamentach często jako wolnostojący, pięknie wyeksponowany element. Kabina prysznicowa pozwala na bardziej elastyczne planowanie łazienki i zastosowanie efektownych architektonicznie detali, takich jak liniowy odpływ i bezprogowe wejście pod natrysk…

Autorem jest Tomasz Wuczyński
główny architekt, założyciel Grupa Plus Architekci

Materiał został przygotowany specjalnie dla naszej redakcji
Całą treść publikujemy w naszym czasopiśmie

ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem<
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie SH-04-05-2019-stos.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 06.08.2019
Aktualizacja: 06.08.2019