W ubiegłym tygodniu w hotelu odbyły się warsztaty dla uczniów ze szkół hotelarskich i gastronomicznych z regionu łódzkiego. Ponad setka młodych adeptów hotelarstwa i sztuki kulinarnej poznawała tajniki pracy. Uczniowie gotowali wspólnie z szefem kuchni, nakrywali do stołu pod okiem doświadczonych kelnerów, uczyli się, jak sprzątać pokoje w obiekcie o kategorii czterech gwiazdek, a nawet zmierzyli się z przygotowaniem oferty na organizację imprezy biznesowej.
Uczniowie zostali podzieleni na grupy, które po kolei odwiedzały poszczególne działy hotelu, słuchając opowieści i mierząc się z różnorodnymi zadaniami przygotowanymi przez hotelarzy. Zastępca kierownika recepcji pokazywał, jak wygląda proces zameldowania, wymeldowania i rozliczenia pobytu gościa, a kierownik ds. relacji z gośćmi dzielił się wiedzą na temat nietypowych potrzeb, z którymi goście zgłaszają się do recepcji. W dziale obsługi konferencji i bankietów uczniowie uczyli się jak prawidłowo nakryć stół w zależności od charakteru wydarzenia oraz jak serwować potrawy i napoje. Na warsztatach w dziale utrzymania czystości okazało się, że posłanie hotelowego łóżka nie jest wcale łatwym zadaniem. W dziale rezerwacji młodzież dowiedziała się od czego zależy cena pokoju i jak można nią zarządzać, a w dziale sprzedaży i marketingu przyszli hotelarze podpatrywali, jak wygląda proces pozyskiwania klientów korporacyjnych i odpowiadania na potrzeby firm i agencji zainteresowanych organizacją imprez.
– Nasz hotel cyklicznie podejmuje inicjatywy mające na celu wzbogacanie wiedzy uczniów o aspekty praktyczne. Zapraszamy młodzież do siebie, by pokazywać jak funkcjonuje hotel od przysłowiowej kuchni. Chcemy, by uczniowie zdawali sobie sprawę z tego na czym polega praca osób zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach i jaki wiąże się z tym zakres odpowiedzialności. Jestem przekonany, że takie warsztaty najlepiej oddają przedsmak ich przyszłej pracy – informuje Dominik Chrapek, dyrektor DoubleTree by Hilton Łódź.
Uczniowie kierunków gastronomicznych, pod okiem doświadczonych kucharzy, uczyli się organizacji pracy w zespole, poznawali urządzenia i produkty używane w hotelowej kuchni, a także przygotowali posiłki dla wszystkich uczestników wydarzenia. Szef kuchni restauracji Four Colors – Jakub Jakubowski – przygotował dla przyszłych kucharzy specjalne zadanie. Uczniowie wylosowali
skrzynkę z produktami spożywczymi, z których przy wykorzystaniu swojej kreatywności musieli przygotować dania.
Najaktywniejsi uczestnicy warsztatów otrzymali nagrody, a całość wydarzenia zwieńczył wspólny lunch nauczycieli, uczniów i pracowników hotelu.
ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.