Radisson Blu w Pradze zaprojektowany przez Polaków

Udostępnij artykuł
Niedawno, za sprawą wielkiej inwestycji remontowej, w stolicy Czech otwarto hotel Radisson Blu Praga. Rewitalizacja zabytkowego budynku z epoki Art Nouveau, w którym znajduje się obiekt, zmieniła jego wnętrza w luksusową przestrzeń o wysmakowanym stylu. Za projektem tej inwestycji stoi krakowskie biuro architektoniczne Iliard Architecture & Project Management.

Hotel w nowym kształcie składa się ze 160 pokoi i apartamentów. Ich uzupełnieniem są przestrzenie wspólne (jak restauracja, bar czy lobby), nowoczesna strefa fitness i centrum konferencyjne dla 150 gości. W obiekcie dostępne są dwa rodzaje pokoi. W oficynie na tyłach budynku znajdują się te w wersji standardowej, zaś w reprezentacyjnym, zabytkowym budynku głównym ulokowano przestronne apartamenty o oznaczeniu „heritage”. Wszystkie jednak zachowują ten sam styl. Jego wyróżniające cechy to ciemnoniebieski, morski kolor ścian i tapicerek połączony z odcieniami szarości, elementami z ciemnego drewna oraz meblami z marmurowymi i skórzanymi wykończeniami.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Radisson Blu Praga znajduje się w samym centrum stolicy Czech, jednego z najpopularniejszych wśród turystów miast na świecie. Przed otwarciem nowego hotelu w jego miejscu funkcjonował obiekt innej, globalnej sieci.

Łącznie proces projektowania i późniejsza realizacja nowych wnętrz hotelu zajęły niemal 1,5 roku. Prace budowlane rozpoczęły się w styczniu 2019 r., a obiekt oddano do użytku w lipcu tego samego roku. Efekt końcowy projektu jest mieszanką klasycznych elementów, takich jak gzymsy, sztukaterie i parkiety, którym akompaniują elegancka paleta kolorów i ekskluzywne materiały – a wszystko to w nowoczesnej interpretacji.

Staraliśmy się stworzyć niepowtarzalną atmosferę w każdej części hotelu – mówi Kamil Kowalik z Iliard. Większość mebli zostało zaprojektowanych przez nas i wykonanych na zamówienie. Stoły, regały, lampy, lady, dekoracyjne panele ścienne – wszystkie te elementy potraktowaliśmy z najwyższą dbałością o detale. Również wykończenia gotowych mebli, które uzupełniają wnętrza, zostały dobrane dla tego konkretnego projektu. To wszystko sprawia, że od razu można poczuć wyjątkowość i ekskluzywność tego miejsca – dodaje.

Skala renowacji jest faktycznie ogromna. Ze względu na obcowanie z delikatną materią zabytkowego budynku, projekt niemal nieustannie rzucał architektom wyzwania i wymagał rozwiązywania skomplikowanych problemów. Najwięcej trudności napotkano przy projektowaniu nowego planu parteru, w tym lobby, recepcji czy restauracji hotelowej.

Remonty są z zasady dużo trudniejsze niż praca z nowym budynkiem. W tym konkretnym przypadku mówimy o renowacji wnętrz czterech połączonych ze sobą budynków, które wchodzą w skład hotelu. Każdy szczegół istniejącej struktury musiał zostać dokładnie przeanalizowany, zanim pojawiły się tam nowe elementy – tłumaczy Kamil Kowalik. – Istotnie, największym wyzwaniem był parter. Wymagał on, krótko mówiąc, totalnej rewolucji. Nowy układ, który zaproponowaliśmy, odwrócił tę przestrzeń do góry nogami, ale dzięki temu osiągnęliśmy dobrze funkcjonujące i wygodne strefy ogólnodostępne.

Iliard Architecture & Project Management może pochwalić się kilkuletnią współpracą z Radisson Hotel Group. Wcześniej biuro projektowało dla grupy takie hotele, jak Radisson Collection Warsaw oraz Radisson Blu w Bazylei, Kolonii, Krakowie czy Sopocie. Dzięki tym doświadczeniom pracownia Iliard stała się jednym z rekomendowanych przez Radisson Hotel Group projektantów wnętrz dla inwestycji spółki w Europie.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 31.03.2020
Aktualizacja: 31.03.2020