Rekordowy czerwiec dla Cold Brew Coffee

Udostępnij artykuł
W celu zaspokojenia popytu na tę pozycję, Etno Cafe właśnie uruchomiło nową linię produkcyjną. W czerwcu tego roku sprzedaż Cold Brew Coffee w kawiarniach sieci była aż o 45 proc. wyższa niż w czerwcu 2018 roku. W tym samym miesiącu jego sprzedaż w sklepie internetowym firmy skoczyła aż o 420 proc. w porównaniu z majem.

Tak duże wzrosty to w pewnej mierze pokłosie czerwcowych upałów, istotniejszy wydaje się jednak efekt obserwowanego od wielu miesięcy rosnącego zainteresowania konsumentów kawą macerowaną na zimno. Świadczy o nim m.in. rosnąca w ostatnich miesiącach sprzedaż Cold Brew Coffee w dużych sieciach detalicznych, np. Żabce.
Żeby odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku, Etno Cafe uruchomiło właśnie nową, znacznie wydajniejszą linię do produkcji Cold Brew Coffee. Umożliwi ona produkcję 500 tys. butelek miesięcznie, czyli 6 mln rocznie. Dzięki niej uda się zaspokoić popyt nie tylko polskich, ale też zagranicznych dystrybutorów. Podczas niedawnego World of Coffee, największego wydarzenia kawowego w Europie, stoisko polskiej firmy cieszyło się dużym zainteresowaniem wielu światowych graczy.

Nowe smaki Cold Brew Coffee. Jako uzupełnienie oferty smakowej w sprzedaży pojawiły się właśnie nowe warianty Cold Brew Coffee: Vanilla oraz Spicy Caramel. Razem z Classic, Orange i Apple. Klienci mają teraz do wyboru już pięć rodzajów napoju, w zależności od preferencji mogą spróbować słodszych wariantów, bardziej owocowych, albo zostać przy naturalnym smaku kawy. Dodatkowo, w ostatnim czasie Etno Cafe wprowadziło do swoich kawiarni w Gdyni i warszawskiej Galerii Młociny Cold Brew Coffee Nitro, czyli cold brew nasycone azotem – przypominające w sposobie nalewania i wyglądzie ciemne, irlandzkie piwo. To wersja, która cieszy się coraz większą popularnością na wielu rynkach.
Cold brew to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku kawy. Według raportu Research and Markets rynek kawy macerowanej na zimno powiększy się w latach 2018-2022 aż o 160 proc.

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 05.07.2019
Aktualizacja: 05.07.2019