Rekordowy Restaurant Week i wielki sukces kampanii #SzanujJedzenie

Udostępnij nas na:
Akcja towarzyszyła wiosennej edycji największego wydarzenia kulinarnego w Polsce. Wzięło z nim udział 92 tys. gości, którzy odwiedzili 400 najlepszych restauracji z 37 miast. Nasze media – Horecanet i czasopismo Nowości Gastronomiczne – były partnerem festiwalu, dlatego też nie mogło zabraknąć naszego czynnego udziału w wydarzeniu. Mieliśmy okazję skosztować dań przygotowanych przez warszawskie restauracje: Ruza Roza, Pink Lobster, Chianti i Drukarnia. Dziękujemy i do zobaczenia przy stole!

Restaurant Week – festiwal z misją #SzanujJedzenie

Jak wynika z badań CBOS, przeciętny Polak wyrzuca około 200 kilogramów jedzenia rocznie. Zainspirowani lutowymi odwiedzinami Massimo Bottury oraz partnerstwem z marką GRUNDIG  (twórcą idei #RespectFood opierającej się o filozofię zero-waste) organizatorzy Restaurant Week zdecydowali, że Festiwalowi będzie towarzyszyła wielka ogólnopolska kampania #SzanujJedzenie/ Jej cel to zachęcenie Polaków do niemarnowania jedzenia. Kampania wzbudziła ogromne zainteresowanie wśród gości festiwalowych, mediów ogólnopolskich i lokalnych. O akcji informowały setki nowych i tradycyjnych mediów m.in. TVP1, TVP2, Polsat, Polsat News, Onet, Noizz, Gazeta Wyborcza, Horecanet i Nowości Gastronomiczne, Kubkuk, Food Service, Nasze miasto i wiele innych. Łącznie kampania #SzanujJedzenie dotarła do ponad 12 mln odbiorców (źródło: Press service). Przygotowany z tej okazji film edukacyjny był szeroko promowany w mediach społecznościowych, Multikinie i mediach w komunikacji miejskiej. Wielkim wzmocnieniem dla kampanii była także ogromna kampania w nośnikach outdoor dzięki merytorycznemu partnerstwu Restaurant Week z Clear Channel.

Ważnym elementem akcji był stworzony na jej potrzeby z magazynem NOIZZ materiał edukacyjny „Dekalog #SzanujJedzenie”, czyli dziesięć przykazań człowieka niemarnotrawnego, które warto zastosować w codziennym życiu, aby zmniejszyć ilość marnowanego jedzenia, wśród nich: rób listę zakupów, zamrażaj lub susz jedzenie, które ci zostało, przechowuj jedzenie w pojemnikach, przekaż jedzenie potrzebującym, bierz resztki z restauracji do domu. „Dekalog #SzanujJedzenie” trafił do ponad 92 tys. gości festiwalowych na restauracyjnych podkładkach. We współpracy z NOIZZ powstało także video, w którym ambasadorzy #SzanujJedzenie mówią o swoich sposobach na niemarnowanie żywności. Do akcji włączyło się i zostało jej ambasadorami ponad 450 znanych artystów, influencerów i aktywistów m.in. Lara Gessler, Marta Wierzbicka, Anna Czartoryska- Niemczycka, Maria Niklińska, Nikodem Rozbicki, Grzegorz Łapanowski, Vienio, Jakob Kosel, Wujaszek Liestyle.

 

– Przerażeni statystykami marnowania żywności w Polsce i na świecie, postanowiliśmy działać. Od kilku miesięcy działamy w rama proc. wysiłku w celu ograniczenia marnowania żywności w Polsce dopiero przed nami. Stąd już teraz planujemy kolejne mocne odsłony kampanii i zapraszamy wszystkie chętne organizacje i podmioty na pokład – mówi Maciek Żakowski, współtwórca Festiwalu. – Będziemy także promować chodzenie do restauracji w modelu festiwalowym. Dzięki internetowym rezerwacjom i wcześniejszemu wyborowi menu, możliwe jest zerowe zmarnowanie jedzenia Zamierzamy też zachęcać gości do zmiany nawyków np. brania niezjedzonych resztek do domu i wykorzystania ich w myśl filozofii zero-waste.

Jesiennej edycji Restaurant Week, która odbędzie się w dniach 16 – 31 października 2019,  będzie towarzyszyła kolejna odsłona kampanii #SzanujJedzenie promująca szacunek do jedzenia i edukująca w zakresie sposobów wykorzystania resztek w duchu filozofii zero-waste.

Rekordowy Restaurant Week w liczbach

13. edycja Restaurant Week okazała się rekordowa pod wieloma względami. Rekordową liczbę 400 restauracji z 37 miast – Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Poznania, Łodzi, Szczecina, Białegostoku, Rzeszowa oraz z regionów Silesii, Lubelskiego i Podhala, odwiedziła największa w historii festiwalu liczba gości – ponad 92 tysięcy, co oznacza 27 proc. więcej niż podczas poprzedniej edycji. Festiwalowi Restaurant Week towarzyszyła ogromna kampania reklamowa i promocyjna, która przełożyła się na ogromne zainteresowanie wydarzeniem i akcją #SzanujJedzenie. W rezultacie w okresie okołofestiwalowym stronę www.RestaurantWeek.pl odwiedzono ponad 615 tysięcy razy. Festiwalowi przybyło także ponad 4,5 tysiąca nowych facebookowych fanów a w mediach pojawiło się ponad 2900 wzmianek o wydarzeniu.

Podczas dwutygodniowego festiwalu najlepszych restauracji Restaurant Week festiwalowi goście mogli zamówić trzydaniowe menu składające się z przystawki, dania głównego i deseru w specjalnej cenie 49 zł. Podczas tej edycji wydano prawie 277 tysięcy dań. Wszyscy pełnoletni goście otrzymali w prezencie premierowy koktajl festiwalowy Martini Fiero Tonic na bazie Kinley. Wraz na koktajlami kupowanymi dodatkowo w restauracji, zamówiono rekordowe 129 tysięcy koktajli.

Wyłoniono także zwycięzców w towarzyszących festiwalowi konkursach,  w których można było wygrać: dwuosobowy rejs LOT-em do Włoch oraz dzięki marce GRUNDIG kolację w najbardziej obleganej restauracji świata Osteria Francescana***, a także rejs LOT-em do Miami oraz uczestnictwo w festiwalu restauracyjnym Miami Spice. W każdym z konkursów wzięła udział rekordowa liczba  ponad 5 tys. gości festiwalowych.

Kolejna edycja Restaurant Week odbędzie się w dniach 16 – 31 października 2019 roku. Na stronie www.RestaurantWeek.pl dostępne są już wcześniejsze rezerwacje zapewniające dostęp do systemu rezerwacyjnego na 24 godziny przed innymi. Spotkajmy się przy stole!

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.