Restauracja Merliniego na Whisky Live Warsaw 2018

Udostępnij artykuł
Przed nami piąta już edycja Festiwalu Whisky Live Warsaw. Jego tegoroczna odsłona to nie tylko niezliczona liczba znamienitych trunków, lecz również i rozbudowany koncept kulinarny, którego w tym roku częścią została Restauracja Merliniego.

W dniach 12-13 października br. Warszawa ponownie stanie się światową stolicą whisky. Rzadkie gatunki bursztynowego trunku, limitowane kolekcjonerskie edycje, a także szerokie grono debiutantów – wszystko to czeka na uczestników nadchodzącego wielkimi krokami Whisky Live Warsaw 2018.

Tegoroczna odsłona imprezy to jednak nie tylko alkohole Premium, lecz również i rozbudowany koncept kulinarny, którego w tym roku częścią została Restauracja Merliniego.

– Bardzo spodobała nam się festiwalowa idea pokazania szerokiej palety zastosowań bursztynowego trunku. Stąd dla miłośników food pairingu zaplanowaliśmy pokazy live cookingu, gdzie na oczach widzów przygotowany zostanie między innymi marynowany rostbef z Black Angusa bejcowany w liściach herbaty, flambirowany w whisky Glenrothes 10yo na musie z pieczonej dyni i pieprzowym sosie z gorzkiej czekolady oraz czarnego bzu – podkreśla Bartłomiej Czerwiński, właściciel Restauracji Merliniego. Co ciekawe, wspomniana powyżej whisky będzie możliwa do kupienia w sklepie festiwalowym.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Rostbef z Black Angusa to nie jedyne danie, które zostanie przygotowane na żywo na scenie festiwalowej. Przewidziano również drugą potrawę, parowaną z whisky, niemniej jej przepis trzymany jest w tajemnicy aż do rozpoczęcia Festiwalu. Oba pokazy planowane są drugiego dnia Whisky Live Warsaw.

Przypomnijmy, że Restauracja Merliniego stanowi kultowe miejsce dla wszystkich miłośników prawdziwie soczystych steków i intensywnych w smaku owoców morza, niezmiennie funkcjonujące od 2010 roku przy ulicy Merliniego 5 w Warszawie. Jej właścicielem jest żywiołowy i charyzmatyczny Bartłomiej Czerwiński – uznany i wieloletni szef kuchni, wyróżniony dyplomem jednej z najlepszych szkół gastronomicznych na świecie. Lokal jest rekomendowany i stale obecny w przewodniku Michelin.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 09.10.2018
Aktualizacja: 09.10.2018