Restauracja Merliniego z nowym szefem kuchni

Udostępnij artykuł
Doświadczenie zdobywał w gwiazdkowych restauracjach w Polsce i za granicą. We współpracy z szefem wykonawczym Bartłomiejem Czerwińskim, Michał Sierka od lipca wprowadza menu inspirowane nowojorską sceną restauracyjną.

Od lipca w restauracji Merliniego czeka na gości nowe menu bazujące na jakościowym produkcie oraz połączeniu tradycji z nowoczesnością. Stałym elementem pozostaje selekcja porównawcza steków z japońskiego bydła Wagyu. Jak przyznaje nowy szef, tworząc kartę inspirował się nowojorską restauracją Eleven Madison Park. – Tamtejsza kuchnia jest prosta, w menu widać mocne wpływy kolonialne, które opierają na niekonwencjonalnym połączeniu produktów. W mojej kuchni stawiam na element zaskoczenia. W nowej karcie, goście znajdą zarówno dania bazujące na owocach morza, jak i te nawiązujące do nieodkrytej, tradycyjnej kuchni polskiej.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że w latach 30. ubiegłego wieku Polska była jednym z największych eksporterów raków. To właśnie te skorupiaki cieszyły się ogromną popularnością w naszym kraju, w okresie letnim, kiedy zaczyna się na nie sezon. Często były serwowane pod postacią zupy rakowej, która również została wprowadzona do menu. Ponadto w karcie znalazły się także  kwiat cukinii z musem z dorsza, ośmiornica przygotowana w stylu meksykańskiego gulaszu z dodatkiem kukurydzy, wakame, rukwi wodnej, czy risotto, które zdecydowanie jest moim faworytem. Przygotowywane na bazie mocnego, grzybowego wywaru z dodatkiem grzybów mun, kurek, zioła grzybowego, pieczarki portobello oraz grzyba kalafiorowego- mówi Michał Sierka.

Nowe menu w restauracji Merliniego jest dostępne od początku lipca.



© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 16.07.2019
Aktualizacja: 17.07.2019