Rewolucja w ocenie restauracji na Facebooku

Udostępnij artykuł
Rewolucja w recenzjach na Facebooku! Serwis testował możliwość oceniania firm na dziesięciostopniowej skali, a nie jak do tej pory 1-5. Dzisiaj Facebook połączył opcje POLECEŃ, które były już dostępne z OCENAMI na Facebooku, tworząc REKOMENDACJE i mamy jedynie możliwość polecenia restauracji lub… nie!
Social Media
Czym była ocena, a czym są rekomendacje?

Do tej pory restaurację (i każdą inną firmę) można było ocenić na pięciostopniowej skali za pomocą gwiazdek. Użytkownicy mogli wystawić tylko ocenę lub ją uzasadnić, rozbudować i dopisać dowolnej długości komentarz do oceny. Oceny wyświetlały się w osobnej zakładce „Recenzje”, a administrator mógł na nią odpowiedzieć publicznie lub (opcja dostępna od niedawna) skontaktować się z recenzującym w wiadomości prywatnej. Średnia ocen na Facebooku dla danej firmy była składową ilości wystawionych recenzji, wystawionych gwiazdek oraz zaangażowania, które każda z recenzji wywołała – te najbardziej angażujące z wieloma komentarzami, polubieniami i dyskusją pod recenzją, była przez Facebooka liczona jako bardziej wartościowa niż np. sama 1 gwiazdka bez uzasadnienia.

Rekomendacje, były do tej pory dostępne jako możliwość zapytania o polecenie miejsc lub lokalnych firm na ścianie/wall’u każdego użytkownika. Facebook ułatwiał użytkownikom oznaczanie poszczególnych stron i wysyłał ich administratorom powiadomienie, o ile post był publiczny.

Do tej pory Facebook dawał też możliwość polecenia na swoim wall’u poprzez polecenie (= udostępnienie) strony.

 

Jak dodać polecenie firmy (restauracji) na Facebooku?

Od dzisiaj, z punktu widzenia gości, którzy recenzują Twoją restaurację, polecenia wyglądają i funkcjonują zupełnie inaczej niż oceny. Gość klika w zakładkę „Poleć” na Twojej stronie, widoczną obok „Polubień Strony” i „Obserwujących”:

 

Do dyspozycji gościa jest potem 37 cech danej restauracji, za które poleca daną restaurację. Nie wystarczy jednak kliknąć „cechy”! Gość musi uzasadnić swoją odpowiedź lub napisać Ci polecenie składające się przynajmniej z 25 znaków (50 znaków jeśli korzystasz z urządzenia mobilnego). Inaczej nie ma możliwości dodania polecenia.

Zamiast dotychczasowych gwiazdek, gość ma możliwość polecenia firmy lub … nie. Z telefonu, możliwość dodania poleceń wyświetla się razem z ocenami i rekomendacjami, przed wyświetleniem postów.

 

Autorką tekstu jest Marta Panfil z Agencji Kreatywnej Fika. Cały materiał dostępny jest TUTAJ.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 08.08.2018
Aktualizacja: 09.08.2018