Ruszyła budowa Mercure Katowice City Center

Udostępnij artykuł
Nowy hotel – zlokalizowany przy ulicy Młyńskiej, obok Galerii Katowickiej – zaoferuje 268 pokoi, restaurację Winestone, zaplecze konferencyjne, centrum fitness oraz parking podziemny. Będzie budowany w zielonej certyfikacji LEED NC.

– Położenie hotelu jest naprawdę wyjątkowe – w pobliżu głównego dworca kolejowego oraz Galerii Katowickiej. Nie ukrywamy, że naszą ambicją jest uczynienie z tego hotelu miejsca, w którym wypada bywać w Katowicach. Wybraliśmy markę Mercure ze względu na jej elastyczność i możliwość stworzenia hotelu lifestylowego, takiego jak Mercure Kraków Stare Miasto. Katowice wyrastają na wiodącą metropolię w południowej części Polski, oferującą nie tylko doskonałe możliwości biznesowe, lecz także inspirujące miejsca na wypady weekendowe i doskonałą scenę artystyczną, zasługujące na znakomicie położony hotel średniej kategorii – powiedział Rudolf Grossmayer, dyrektor zarządzający UBM Development AG.

Katowice są bardzo dobrze skomunikowane z resztą Europy dzięki lotniskom, dworcowi kolejowemu i dwóm autostradom. Licząca blisko 300 tys. mieszkańców aglomeracja stała się gospodarzem renomowanych międzynarodowych festiwali takich jak Rawa Blues, imprez sportowych takich jak turnieje Intel Extreme Masters czy WTA Open Katowice, miejscem, gdzie odbywa się Europejski Kongres Gospodarczy – największa impreza biznesowa w tej części Europy. Miasto jest także idealną lokalizacją dla przedsiębiorstw sektora outsourcingu procesów biznesowych (BPO), centrów usług wspólnych (SSC), a także ośrodków IT oraz ośrodków badań i rozwoju (R&D).

Hotel, którego otwarcie planowane jest do końca 2020 roku, dołączy do sieci hoteli Mercure – znanej i rozpoznawalnej na całym świecie marki hoteli Accor kategorii średniej (midscale), oferującej hotele, z których każdy jest inny i inspirowany lokalną kulturą w ponad 770 lokalizacjach położonych w 63 krajach. Mercure to jedyna marka hoteli klasy średniej łącząca siłę międzynarodowej sieci gwarantującej wysoką jakość z ciepłą atmosferą typową dla hoteli zakorzenionych w lokalnej społeczności.

Mercure Katowice City Center będzie trzecim obiektem Accor w Katowicach, zaraz po hotelach funkcjonujących pod marką Novotel i ibis Budget. Grupa Orbis i Accor zgodnie ze swoją strategią konsekwentnie przyśpieszają rozwój sieci hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Plany rozwojowe zakładają blisko 50 nowych hoteli w sieci w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym ponad 23 hotele w Polsce.

Inwestorem hotelu, którego zarządzanie powierzono Grupie Orbis/Accor, jest UBM Development – wiodący europejski deweloper hoteli.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 01.08.2019
Aktualizacja: 02.08.2019