Setka uruchamia zbiórkę crowdfundingową na trzecią restaurację

Udostępnij artykuł
Twórcy marki planują otwarcie kolejnego obiektu we Wrocławiu. Na ten cel, kwotę do jednego miliona złotych chcą pozyskać w kampanii crowdfundingu udziałowego, promowanej na platformie Crowdway.pl. Zbiórkę zaplanowano od 11 lutego do 20 marca.

Setka to obecnie dwie gościnne restauracje w ścisłych centrach Wrocławia i Warszawy. Pierwszy lokal marki powstał we Wrocławiu w 2012 roku.

Tworząc naszą pierwszą Setkę, wcielaliśmy w życie wizję przywrócenia tradycyjnej polskiej kuchni w nowoczesnym wydaniu – powiedział Marek Wąsik, prezes Setki.– Z kolei w drugiej restauracji, otwartej w 2017 roku, postawiliśmy na wykreowanie kultowego miejsca spotkań dla gości w stolicy. Był to też projekt, dzięki któremu zgromadziliśmy doświadczenie potrzebne do rozwijania formatu w kolejnych lokalizacjach, z zachowaniem unikatowych cech każdego z obiektów – dodał prezes.

W kampanii crowdfundingowej promowanej na platformie Crowdway.pl spółka Setka ubiega się o wsparcie w uruchomieniu kolejnego miejsca spotkań pod marką Setka.

Stale rosnąca sprzedaż i kolejki przed naszymi restauracjami we Wrocławiu i Warszawie przekonały nas, że czas na otwarcie trzeciej Setki. Będzie to nasz drugi lokal we Wrocławiu, a do udziału w rozwoju naszej spółki postanowiliśmy zaprosić szerokie grono inwestorów i miłośników naszych lokali – powiedział Marek Wąsik.

Trzecia Setka

W kampanii crowdfundingowej Setka chce pozyskać kwotę do 1 mln zł, z czego 580 tys. zł pochłonie przebudowa i aranżacja wybranego już lokalu we Wrocławiu oraz wyposażenie kuchni. Wydatki na stworzenie receptur i technologii produkcji piw spod znaku ‘Setka’ spółka szacuje na 150 tys. zł. Pozostała część budżetu zostanie przeznaczona na system sprzedażowo-inwentaryzacyjny i pokrycie kosztów pierwszych 6 miesięcy działania restauracji.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Benefity crowdfundingowe i exit z ponad 17-proc. zyskiem

Minimalna kwota inwestycji w Setka w kampanii wynosi 2,5 tys. zł. W ramach benefitów crowdfundingowych o nazwach Gzik, Tatar, Żurek, Golonka i Żeberka, spółka proponuje zniżki od 15 do 20 proc. na wizyty w restauracjach nawet do jednego roku od inwestycji.

Inwestorzy mogą sprzedać udziały w dowolnym terminie. Jednocześnie spółka proponuje możliwość wyjścia z inwestycji po 30 miesiącach od objęcia udziałów, ze zwrotem w wysokości 17,5 proc. po tym okresie. Zarząd nie planuje debiutu giełdowego w najbliższych latach, jednak nie wyklucza podjęcia decyzji o sprzedaży spółki innemu podmiotowi. W takim przypadku zaoferuje inwestorom 15-proc. zwrot z inwestycji w skali roku.

Pierwsze miliony

Spółka Setka, której udziały są oferowane w kampanii crowdfundingowej, jest właścicielem dwóch spółek zarządzających poszczególnymi restauracjami. Przy otwarciu trzeciej SETKI i kolejnych lokali zakładane będą nowe spółki celowe, w których 100 proc. udziałowcem będzie podmiot macierzysty.

W 2019 roku przychody netto Setka Sp. z o.o. wyniosły 10,8 mln zł, przy średniorocznym wzroście przychodów (CAGR) za okres 2017-2019 wynoszącym 34 proc. Do 2023 roku spółka prognozuje osiągnięcie przychodów w wysokości ponad 30 mln zł, a ich dynamika będzie głównie efektem otwierania nowych lokali własnych oraz uruchomienia franczyzy. Od stycznia do września 2019 roku Setka wygenerowała 1,16 mln zł EBITDA oraz 778 tys. zł zysku netto.

Szczegółowe informacje o kampanii crowdfundingowej na akcja.setkapolska.pl

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 12.02.2020
Aktualizacja: 12.02.2020