Starbucks podsumowuje pierwsze rezultaty współpracy z Too Good Too Go

Udostępnij artykuł
W skali Unii Europejskiej Polska zajmuje niechlubne piąte miejsce pod względem ilości marnowanego jedzenia. To ponad 2500 zł wydanych na żywność na rodzinę rocznie, która ostatecznie trafia do kosza. Wspólnie możemy to zmienić. W Światowy Dzień Żywności Starbucks dołączył do partnerów aplikacji Too Good To Go, razem z którą ratuje jedzenie przed wyrzuceniem.  
Starbucks podejmuje walkę z marnowaniem żywności

Starbucks ma świadomość swojego wpływu na środowisko, dlatego od lat podejmuje działania, które pomagają ten wpływ minimalizować. Sztandarowym przykładem inicjatyw marki jest akcja Bring Your Own Tumbler, w ramach której kawiarnia oferuje zniżkę za zakup napoju we własnym kubku. Akcja funkcjonuje w Polsce już od 10 lat i z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowanie. W stosunku do ubiegłego roku liczba napojów sprzedawanych we własnym kubku w kawiarniach Starbucks wzrosła ponad dwukrotnie! Firma nie spoczywa jednak na laurach i cały czas szuka rozwiązań, aby być bardziej eco-friendly. 16 października, w Światowy Dzień Żywności, Starbucks wykonał kolejny krok w stronę idei zrównoważonego rozwoju i jako pierwsza duża marka w Polsce, został partnerem aplikacji Too Good To Go, która ratuje jedzenie przed wyrzuceniem.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ / PAŹDZIERNIK 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Jak to działa?

Too Good To Go to aplikacja, która łączy użytkowników i miejsca, w których zostają nadwyżki niesprzedanej żywności. Klienci zamawiają porcje-niespodzianki, składające się z niesprzedanych danego dnia produktów czy dań. Odbierają je osobiście w ustalonych przez właścicieli okienkach czasowych i w ten sposób ratują posiłki, które w innym wypadku wylądowałyby w koszu. W ten sposób użytkownicy aplikacji w ostatniej godzinie pracy lokali gastronomicznych mogą zakupić niesprzedaną żywność ze zniżką wynoszącą minimum 70 procent.

Decyzję o dołączeniu do Too Good To Go podjęliśmy już kilka miesięcy temu. No i nareszcie się udało! Na razie aplikacja jest dostępna dla mieszkańców Warszawy i Krakowa, ale już wkrótce będzie można z niej korzystać także w innych miastach. Jakie są nasze wyniki? Rewelacyjne! Dzięki naszej współpracy w ciągu miesiąca (od 16 października do 16 listopada), udało nam się uratować aż 8 772 produkty, a to dopiero początek! – mówi Katarzyna Pijanowska, Brand Manager Starbucks w Polsce.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 09.12.2019
Aktualizacja: 09.12.2019