Starsze pokolenie coraz częściej jada na mieście

Udostępnij artykuł
Dla wielu Polaków wyjście do restauracji nie służy tylko zaspokojeniu głodu. Jest to także okazja do skosztowania czegoś dobrego, czego być może nie potrafilibyśmy przygotować sami.

– Nasza świadomość o gotowaniu, potrawach, różnego rodzaju egzotycznych składnikach jest coraz większa i chcemy ich próbować. Oprócz tego spędzenie czasu w lokalu gastronomicznym jest sposobem na zrelaksowanie się. To taka rekompensata za nasze codzienne trudy – zauważa w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl,  Robert Ciechomski, menedżer grupy klientów HoReCa w Makro Polska:

Na to, jak często odwiedzamy restauracje i jak dużo wydajemy w nich pieniędzy, znaczny wpływ ma również styl życia.

– Młodsze pokolenie więcej czasu spędza poza domem. Jest duża dynamika życia. Nierzadko mówimy nawet wprost o braku czasu na to, żeby gotować. Jeżeli chodzi o pokolenie starsze, srebrne, wyjście na zewnątrz czy jedzenie poza domem bardziej traktuje ono jako duże wydarzenie. To pokolenie – które staje się coraz bardziej świadome – też jest nastawione na spędzanie dni (czasami już na emeryturze lub w okolicach wieku emerytalnego) w inny sposób niż do tej pory – mówi Przemysław Franczak, menedżer Pionu Ultra Świeża Żywność i Grupy Klientów HoReCa w MAKRO Polska.

Z jakich źródeł informacji korzystają Polacy przy wyborze lokalu gastronomicznego? Przede wszystkim zasięgamy języka u znajomych i rodziny (69%). Na dalszych miejscach znajdują się serwisy społecznościowe / portale internetowe (48%), artykuły w internecie (37%) oraz fora internetowe (33%).

– Internet jest głosem ludu, czyli tych, którzy odwiedzili restauracje. To już nie jest świat ekspertów dyktujących trendy, przyznających gwiazdki. W ocenie restauracji istotne są wszystkie elementy, takie jak gościnność, jedzenie, ceny, lokalizacja – uważa Maciej Żakowski, współzałożyciel festiwalu Restaurant Week.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 18.07.2018
Aktualizacja: 12.09.2018