Startują rezerwacje na Fine Dining Week

Udostępnij artykuł
Piąta edycja wydarzenia rozpocznie się 29 sierpnia i potrwa do 9 września br.  Festiwal dedykowany polskiej scenie fine diningu,  obejmie swoim zasięgiem sześć miast: Warszawę, Poznań, Wrocław, Kraków oraz debiutujące Łódź i Trójmiasto. Pięciodaniowe doświadczenie restauracyjne można zarezerwować w festiwalowej cenie 119 zł.

Fine Dining Week to wyjątkowe wydarzenie poświęcone sztuce restauracyjnej. Najlepsi szefowie kuchni z blisko 50. fine diningowymi restauracjami przygotują specjalne, pięciodaniowe menu degustacyjne. Lista uczestniczących restauracji dostępna jest na www.FineDiningWeek.pl.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO RESTAURATORÓW
> link do aktualnego numeru <

W letniej odsłonie Fine Dining Week biorą udział zarówno liczni debiutanci, jak i restauracje z ugruntowaną pozycją na rynku. Robert Skubisz, szef kuchni restauracji Amber Room, która zajęła pierwsze miejsce w plebiscycie gości, przyznaje, że festiwal niesie szereg korzyści zarówno dla odwiedzających restaurację, jak i dla restauratorów.

– Festiwal sztuki restauracyjnej to idealny moment do zaprezentowania nowego menu, które odbiega od regularnych potraw a’la carte. Warto także wspomnieć, że ze względu na bardzo atrakcyjną cenę, docieramy do gości, którzy często dopiero zaczynają swoją przygodę z fine diningiem. Niezmiernie cieszy mnie fakt, że nasze menu degustacyjne przygotowane na zimową edycję festiwalu, spotkało się z ogromnym zainteresowaniem ze strony gości, co wpłynęło na wprowadzenie dwóch festiwalowych dań do wiosennego menu a’la carte. Jako szef kuchni kładę bardzo duży nacisk na przygotowanie profesjonalnego i dobrze zaprojektowanego menu. Pracuję nie tylko nad odpowiednim doborem składników, które zaspokoją podniebienia gości, ale również nad efektem wizualnym, czyli sposobem rozmieszczenia i dekoracją potraw na talerzu. Dodatkowo, wszystkie dania są finalnie fotografowane, co zdecydowanie ułatwia gościom podjęcie decyzji co do wyboru festiwalowej restauracji – mówi Robert Skubisz.

Amber Room to jedna z restauracji, które uczestniczy w festiwalu od pierwszej edycji, ciesząc się największym zainteresowaniem ze strony gości festiwalu. W gronie uczestników po raz pierwszy znalazła się nagrodzona gwiazdką Michelin restauracja Senses. W ramach wydarzenia towarzyszącego festiwalowi, szef kuchni Andrea Camastra przygotuje wyjątkową kolację złożoną z jedenastu dań, napojów oraz odwiedzin w laboratorium kulinarnym.

Data najbliższego festiwalu, przypadająca na przełom sierpnia oraz września to doskonały pretekst do kontynuacji śródziemnomorskich wakacji za sprawą kultury aperitivo, która narodziła się we Włoszech i jest praktykowana do dziś. Koktajle, przekąski oraz wspólne rozmowy z przyjaciółmi, mają pobudzić apetyt oraz zmysły. Włoskie aperitivo to najlepszy sposób na rozpoczęcie wieczoru i odnalezienie prostej, włoskiej radości życia.

Martini, sponsor wydarzenia, to jedna z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, która niezmiennie wspiera kulturę aperitivo w każdym zakątku świata, zachęcając do wspólnej celebracji chwil festiwalowym koktajlem Martini Negroni.

W letniej edycji festiwalu zespół Fine Dining Week, we współpracy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, przygotował konkurs niespodziankę pod postacią lotu klasą biznes i kolacji w najlepszej restauracji świata, czyli Osterii Francescanie we włoskiej Modenie we współpracy z marką Grundig, której ambasadorem jest Massimo Bottura.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 09.08.2018
Aktualizacja: 13.08.2018