Sweet Gallery rośnie w Polsce i na świecie

Udostępnij nas na:
Spółka zarządza obecnie trzema sieciami franczyzowymi. Wszystkie razem skupiają w Polsce ponad 600 punktów mobilnych, a wciągu dwóch lat ma ich być ok. tysiąca. Największa z nich – Lodolandia zajmuje aktualnie ponad 15 proc. branży lodowej w segmencie street – food. Sweet Galery odnotowało obroty większe o 62 proc. oraz przystąpiło do rozwoju sieci w Europie, a także ekspansji na świecie (Australia). Na 2020 planowane są też dwa nowe koncepty.

W tej chwili obroty całej spółki wynoszą 29 mln zł i są większe od ubiegłorocznych o 62 proc. Jak zapewnia Marcin Olesiak, prezes Sweet Gallery, przyszły rok będzie jeszcze lepszy m.in. ze względu na kontynuację ekspansji za granicą marki Ice and Roll i Cake and Roll. – W samych Niemczech, gdzie mamy obecnie 20 punktów, w przyszłym roku zamierzamy uruchomić kolejnych 50. Będziemy również otwierać nowe punkty we Francji, w Hiszpanii, w Wielkiej Brytanii, w Czechach i na Słowacji, gdzie już teraz w sumie razem posiadamy 50 punktów. Prowadzimy też rozmowy z partnerami w innych krajach, których wynikiem już niedługo będzie nasz debiut m.in. w Australii – mówi Marcin Olesiak.

Wszystkie zagraniczne placówki funkcjonują na zasadzie franczyzy i zlokalizowane są głównie przy centrach handlowych i supermarketach. Partnerami komercyjnymi Sweet Gallery są m.in. Kaufland, Carrefour, Auchan, EPP, Immofinanz, JLL, ECE, Cushman & Wakefield, CBRE, APSYS, Unibal-Rodamco, Savills. – Mamy już rozbudowany dział zagraniczny, który  pozyskuje lokalizacje, franczyzobiorców oraz koordynuje międzynarodowy rozwój sieci – mówi Marcin Olesiak. Spółka w przyszłości, w miarę rozwoju zagranicznego otworzy poza Polską dodatkowe centra logistyczne, które będą obsługiwać dalsze rynki.

Sweet Gallery, utrzymuje również szybkie tempo rozwoju w Polsce. W ciągu ostatnich czterech miesięcy firma uruchomiła 150 punktów, do których niedługo dołączą kolejne. Ponadto w 2020 roku w portfelu Sweet Gallery znajdą się co najmniej dwa nowe koncepty. – Uruchamiamy sieć z lodami rzemieślniczymi własnej produkcji.  W 2020 ruszamy też ze słonym konceptem, a może nawet dwoma. Na razie testujemy nowe pomysły. Chcemy mieć 100 proc. pewności, że nowe koncepty działają bez zarzutów i z całą pewnością możemy proponować je franczyzobiorcom – mówi Marcin Olesiak.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ / PAŹDZIERNIK 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.