Ted-Mark promuje opakowania ekologiczne

Udostępnij artykuł

Ekologia w postaci nowych materiałów wykorzystywanych do produkcji jednorazowych kubeczków, sztućców czy innych plastikowych opakowań także staje się widoczna, ale w obecnej sytuacji ekonomicznej wdrożenie jej na szeroką skalę jest ograniczone ze względu na koszty z jakimi się wiąże, które przekładają się na ostateczną cenę produktów. – Opakowania wytworzone z surowców bio-degradowalnych są dostępne, ale zapotrzebowanie na nie w Polsce w tej chwili jest ograniczone ze względu na poszukiwanie przez klientów oszczędności w każdej dziedzinie, a opakowania wytworzone z powszechnie stosowanych surowców są zdecydowanie tańsze od ekologicznych zamienników. Ponadto rynek gastronomiczny w dużej części wykorzystuje opakowania papierowe i tekturowe bądź z papierowe z niewielką domieszką tworzyw sztucznych i nie generuje przez to znaczącego problemu dla środowiska- podsumowuje Karolina Śmietana.
Rynek opakowań dla gastronomii ściśle wiąże się z rynkiem dań na wynos. Według prognoz firmy Euromonitor, w 2011 r. wartość sprzedaży usług gastronomicznych z dostawą do domu i sprzedaż posiłków klientom na wynos w Polsce wzrośnie w stosunku do 2007 roku o 21,7 mln zł. Jeśli chodzi o liczbę transakcji dokonanych na tym rynku, w 2011 r. ma wynieść ona 5,4 tys., wobec 4,7 tys. w 2007 r.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 19.03.2010
Aktualizacja: 19.03.2010