Tomasz Jachimczak o Bistro i Café w IKEA Blue City

Udostępnij nas na:
W rozmowie z nami, Tomasz Jachimczak Country Commercial & Range Manager IKEA z IKEA Retail w Polsce, opowiada, m.in. skąd pomysł na Bistro i Café w IKEA Blue City oraz o tym, co odróżnia nowy koncept IKEA Food od dotychczasowej oferty restauracyjnej.

Skąd pomysł na Bistro i Café w IKEA Blue City?

Tomasz Jachimczak: Założeniem stojącym za Bistro i Café w Blue City było stworzenie miejsca, które odpowie na różnorodne potrzeby klientów. Chcieliśmy nie tylko zapewnić możliwość szybkiego zjedzenia pysznego posiłku lub zamówienia go na wynos, ale także  stworzyć przyjemne otoczenie, w którym każdy może się zrelaksować, odpocząć, czy napić się szwedzkiej kawy. Lokalizacja w centrum handlowym również miała istotny wpływ.

Kto odpowiada za projekt przestrzeni?

Osobą odpowiedzialną za projekt strefy Bistro i Café w IKEA w Blue City była Sylwia Gieruszyńska, Interior Design Leader. Wnętrze zostało zaprojektowane zgodnie z założeniami szwedzkiego designu, czyli w oparciu o funkcjonalizm i prostotę. Sylwia zdecydowała się na bardzo proste, szlachetne materiały, takie jak beton, stal, drewno, a kolorystycznie dominują szarości. Na ostateczny wygląd przestrzeni restauracyjnej wpływ miało wiele czynników, m.in. zaproponowane przez nas menu oraz lokalizacja strefy przy samym wejściu do showroomu, czyli na pierwszym piętrze sklepu. To zupełnie nowe rozwiązanie w IKEA jeśli chodzi o umiejscowienie przestrzeni gastronomicznej w sklepie. Nowością jest również sam rozmiar restauracji, który wpływa na jej kameralność. Natomiast autorem rozwiązań technologicznych oraz układu funkcjonalnego zaplecza i strefy wydawania posiłków jest Marcin Maćkiewicz, Operations Manager IKEA Food w Polsce. Marcin dostosował istniejące warunki przestrzenne do potrzeb nowego konceptu oraz bardzo wymagających standardów operacyjnych IKEA. Jest również współautorem menu Bistro i Café.

Czym jeszcze różni się nowy koncept IKEA Food w Blue City od dotychczasowej przestrzeni restauracyjnej?

Przede wszystkim, jest to zupełnie nowa, unikalna na skalę światową odsłona IKEA Food, łącząca w sobie koncepcję kawiarni i bistro. Już sama przestrzeń pozwala zaspokoić różne potrzeby klientów. Składa się ona ze strefy miękkich siedzeń, w której można napić się kawy czy zjeść ulubiony deser oraz z dwóch stref ze stołami – jedna ze standardowymi, a druga z wysokimi. Dzięki takim rozwiązaniom klienci  sami zdecydują, czy chcą szybko coś zjeść, czy też usiąść na dłużej  i odpocząć.

Czego mogą spodziewać się goście w menu?

Menu oparte jest na sezonowości i różnorodności, zmienia się wraz z porami roku. Częściowo składają się na nie specjalnie opracowane dla Bistro i Café dania, obecnie niedostępne w pozostałych sklepach IKEA w Polsce, m.in. kanapki z wypiekanego na miejscu pieczywa czy sałaty i koktajle z sezonowych składników. Dostępne są również znane i lubiane przez naszych klientów tradycyjne szwedzkie potrawy, np. klopsiki szwedzkie, a także  nasza ostatnia nowość, czyli wege hot-dog. W ofercie kawiarnianej można wybierać spośród wielu rodzajów kaw, napojów, smoothie
i deserów, takich jak kultowa bułeczka cynamonowa, tradycyjny szwedzki deser kremowy Prinsesstårta czy torcik Daim.

Bistro znajduje się w centrum handlowym – czy z tego względu wprowadzili Państwo do oferty jakieś zmiany?

Ze względu na lokalizację sklepu w centrum handlowym i mieszczące się w okolicy biura, menu utrzymane jest głównie w konwencji „grab & go”. W ten sposób zapewnia ono szybsze i bardziej wygodne korzystanie z oferty, dając klientom możliwość wyboru – zjedzenia posiłku na miejscu lub zamówienia go na wynos. Warto podkreślić, iż wykorzystaliśmy również rozwiązania przyjazne środowisku – zdecydowaliśmy się na w pełni kompostowalne opakowania na wynos, papierowe słomki czy szklane butelki.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.