Tremend podsumowuje rok i zapowiada realizację kolejnych projektów hotelowych

Udostępnij artykuł
Coraz więcej inwestorów zauważa potrzebę współpracy z architektami, co bardzo nas cieszy, ponieważ dzięki temu powstaje wiele interesujących realizacji. Rok 2019 był dla nas czasem szczególnie intensywnej pracy, która zaowocowała nagrodami. Wiele spośród działań zapoczątkowanych w ubiegłym roku będziemy kontynuować – podsumowuje Magdalena Federowicz-Boule, architekt i prezes Tremend.
Plany na 2020 rok

Na ten rok zaplanowano otwarcie pierwszego w Polsce hotelu Crowne Plaza, należącego do sieci InterContinental Hotels Group. Obiekt mieścić się będzie w kompleksie The Warsaw HUB. Ciekawie zapowiada się także otwarcie w Warszawie designerskiego hostelu niemieckiej sieci A&O oraz nowego hotelu Ibis Style w Tomaszowie Lubelskim. Architekci Tremend pracują teraz nad dwoma projektami architektonicznymi i wielobranżowymi dla Park of Poland. Cztero- i pięciogwiazdkowy obiekt powstanie w Mszczonowie przy największym Aqua Parku w Europie. Na etapie planowania znajdują się dwa nowe projekty hotelowe na Ukrainie: w Kijowie i we Lwowie.

Hotelowe sukcesy

Niewątpliwie, jednym z większych ubiegłorocznych sukcesów okazała się realizacja projektu wnętrz hotelu Metropolo by Golden Tulip w Krakowie. To pierwszy w Polsce obiekt nowego europejskiego brandu Louvre Hotel. Nietuzinkowy wystrój nawiązuje do chińskiej tradycji, uwzględniając przy tym oczekiwania europejskich gości. Krakowska realizacja dowodzi, że architektura może mówić międzynarodowym językiem, łączącym dwie odległe od siebie kultury. Projekt został już zauważony i doceniony przez jury International European Property Awards w kategorii Hotel Interior. Otrzymał także kilka innych nagród, m.in. Silver A’ Design Award & Competition oraz International Hotels Award za najlepszy projekt hotelowy w Polsce.

Mówiąc o sukcesach warto również wspomnieć apartamenty Tulip Residences, które powstają właśnie na warszawskiej Pradze.

Projekt został stworzony w wysokim standardzie, z myślą o miłośnikach nieszablonowych wnętrz. Postawiliśmy tu na eklektyzm i zabawę stylem. Chcieliśmy, by apartamenty się wyróżniały, by ich wystrój był nowoczesny i pełen energii. Odwołując się do fabrycznego klimatu Pragi, wprowadziliśmy elementy nawiązujące do stylu industrialnego, które świetnie korespondują z klasycznymi rozwiązaniami – wyjaśnia Magdalena Federowicz-Boule.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Będziemy kontynuować współpracę zapoczątkowaną w 2019 roku z Tulip Residence. Na bazie standardów projektowych opracowanych dla tej marki w Paryżu powstaje także obiekt w Joinville-le Pont – dodaje.

2019 rok przyniósł także kolejne realizacje dla marki Ibis Styles. Należący do grupy Accor Hotels brand słynie z licznych nawiązań do lokalnej kultury, a także umiłowania do storytellingu. W związku z tym w projekcie wnętrz hotelu Ibis Styles Bolesławiec, architekci Tremend wykorzystali najbardziej znany lokalny produkt – ceramikę Bolesławiec. Motywem przewodnim aranżacji stały się nawiązania do historii oraz procesu wytwarzania oryginalnych miejscowych wyrobów ceramicznych. Z kolei wystrój lubelskiego obiektu Ibis Styles, ulokowanego na Starym Mieście nawiązuje do miejskich legend. Odwołania do najbardziej znanych opowieści goście odkrywają w każdym z pokoi.

Podróżując szukamy obecnie nie tylko noclegu, zależy nam przede wszystkim na doświadczeniach. Przekraczając próg hotelu, jesteśmy ciekawi, co nas spotka. Oczekujemy efektu WOW! Dlatego projektując hotelowe wnętrze warto wyjść poza schematy i znaleźć sposób, by zaintrygować odwiedzających. W przypadku Ibis Styles w Lublinie postanowiliśmy zabrać gości w podróż śladami miejskich legend. Stąd detale nawiązujące do poszczególnych opowieści – wyjaśnia prezes Tremend.

Jedną z najnowszych realizacji warszawskiej pracowni jest projekt wnętrz B&B Warszawa-Okęcie. W tym przypadku architektom zależało na stworzeniu jak najbardziej funkcjonalnej, nowoczesnej, ale i klimatycznej przestrzeni, która wpisze się w aktualne trendy oraz będzie nawiązywać do pozostałych obiektów hotelowych sieci. Fakt, że po niespełna roku funkcjonowania w nowych wnętrzach hotel otrzymał prestiżową nagrodę Profit Hotel Awards 2019 w grupie obiektów 1-2 gwiazdkowych, najlepiej świadczy o tym, że pierwotny zamysł udało się zrealizować z powodzeniem.

W kontekście działań pracowni Tremend dla branży hotelowej warto też wspomnieć o nawiązaniu w 2019 roku udanej współpracy z siecią Marriot. W tej chwili obejmuje ona cztery hotele. Architekci Tremend odpowiedzialni są zarówno za zaprojektowanie obiektów kubaturowych, jak też koncepcji wnętrz hoteli znanego na całym świecie brandu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 19.02.2020
Aktualizacja: 19.02.2020