Uber Eats wchodzi do Katowic

Udostępnij artykuł
Mieszkańcy miasta mogą zamawiać dania z dostawą z ponad 70 lokali, zlokalizowanych na łącznym obszarze 30 kmw. Dla wszystkich użytkowników aplikacji w Katowicach, Uber Eats przygotowało specjalny kod: KATOWICESTART, upoważniający do zniżki na trzy pierwsze zamówienia, po 15 zł każde. Kod ważny jest do 18 kwietnia od momentu wpisania go w aplikacji. Katowice to już ósme miasto w Polsce, w którym dostępna jest usługa Uber Eats. Średni czas dostawy dania wynosi około 32 minut.

Katowice na start, czyli co zrobić, by skorzystać ze zniżki?

W celu skorzystania ze specjalnej oferty firmy w Katowicach należy pobrać aplikację Uber Eats na swojego smartfona. Użytkownicy telefonów z systemem operacyjnym Android znajdą ją w sklepie Google Play. Natomiast posiadacze smartfonów z systemem iOS pobiorą ją ze sklepu App Store. Następnie, po uruchomieniu aplikacji Uber Eats, w zakładce „Promocje” należy wpisać kod promocyjny: KATOWICESTART. Pozwoli on cieszyć się ze zniżki na trzy kolejne dostawy, o wartości 15 zł każda. Zamówienia można składać z ponad 70 katowickich restauracji, serwujących dania różnorodnych kuchni świata.

Bogaty wybór dań w menu Uber Eats

– Cieszymy się, że Katowice są już ósmym miastem, w którym dostępna jest usługa Uber Eats, umożliwiająca zamawianie jedzenia w dostawie z lokalnych restauracji. Jesteśmy przekonani, że nasza platforma pozwoli katowiczanom na jeszcze lepsze poznanie zróżnicowanych smaków, które serwują restauracje w ich mieście. Pozwalają one na delektowanie się zarówno tradycyjną kuchnią śląską, jak również podążanie za trendami i próbowanie specjałów kuchni wegańskiej, indyjskiej, japońskiej czy meksykańskiej. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie – zapewnia Ilona Grzywińska-Lartigue, dyrektor komunikacji w firmie Uber w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Oferta Uber Eats w Katowicach odzwierciedla zmieniające się żywieniowe trendy Polaków oraz eksponuje kulinarną różnorodność lokalnej kuchni. Mimo że Ślązacy wciąż wybierają tradycyjne kluski śląskie czy żurek, to równie chętnie sięgają po specjały kuchni japońskiej (np. sushi), indyjskiej, meksykańskiej, amerykańskiej (np. burgery) czy śródziemnomorskiej (owoce morza). Równie wysokim powodzeniem cieszą się także dania wegańskie i wegetariańskie, co jest potwierdzeniem trendów zebranych na podstawie analizy zamówień użytkowników aplikacji Uber Eats, udostępnianych przez firmę na początku 2019 roku.

– Aktualnie w Katowicach z platformy Uber Eats korzysta ponad 70 restauracji, ale ich lista będzie się powiększać. Sukcesywnie pracujemy zarówno nad rozbudową strefy katowickiej, jak i nad ekspansją na inne miasta. Warto podkreślić, że restauracje współpracujące z Uber Eats nie ponoszą żadnego kosztu związanego z logistyką dowozów. To tylko jeden z powodów, dla których 9 na 10 restauracji po 6 miesiącach współpracy z nami nadal chce ją kontynuować – dodaje Ilona Grzywińska-Lartigue.

 

„Szczęśliwa 7” restauracji w Katowicach

Wśród katowickich restauracji na szczególną uwagę zasługuje zwłaszcza 7 lokali, które podbijają kubki smakowe zarówno rodowitych Ślązaków, jak i turystów odwiedzających region. Swoistą „szczęśliwa siódemkę” restauracji, cieszących się powodzeniem konsumentów, tworzą:

  1. Nieinaczej – vegan burgers
  2. Sushi Do – sushi
  3. Shrimp House – owoce morza
  4. Papa Diego – kuchnia meksykańska
  5. Buddha – kuchnia indyjska
  6. Pasibus – burgery
  7. Jeff’s – kuchnia amerykańska

Pełna lista restauracji współpracujących z Uber Eats w Katowicach obejmuje ponad 70 lokali.

Uber Eats: z czym to się je?

Uber Eats to intuicyjna aplikacja mobilna łącząca użytkowników z restauracjami oraz dostawcami – partnerami Ubera, którzy oferują możliwość dowozu wybranego posiłku w czasie szybszym, niż było to możliwe do tej pory. Co ważne: w Uber Eats nie ma minimalnej kwoty zamówienia. Nie trzeba zatem spełnić wymogu osiągnięcia określonego pułapu cenowego, aby restauracja przyjęła nasze zamówienie.
Od kliknięcia wybranego dania w aplikacji i złożenia zamówienia, do przyjazdu kuriera upływa zazwyczaj poniżej 32 minut. Trasę dostawcy można śledzić na bieżąco na mapie w aplikacji, podobnie jak ma to miejsce w przypadku korzystania z aplikacji Uber do zamawiania przejazdu. Użytkownik wie też, o której godzinie dotrze do niego dostawca. Płatność za jedzenie pobierana jest z podpiętej do aplikacji karty bankowej.

Osoby korzystające z aplikacji mogą oceniać zamówione przez siebie potrawy oraz jakość dostawy za pomocą systemu gwiazdek. Najwyżej oceniane przez nich dania będą później wyświetlały się w ich aplikacji w pierwszej kolejności. Co ciekawe, aplikacja Uber Eats wykorzystuje mechanizmy z zakresu machine learning, czyli uczenia maszynowego. Na podstawie wyborów dokonywanych przez użytkownika – „uczy się smaku”, rekomendując mu nowe potrawy, które mogą odpowiadać jego gustom kulinarnym.


Uber Eats w Polsce i na świecie

Uber Eats powstał w 2014 roku w Santa Monica, w Kalifornii. Początkowo działał pod nazwą UberFRESH i obejmował tylko jedno miasto. W 2015 roku usługa zamawiania jedzenia w dostawie doczekała się odrębnej, specjalnej aplikacji na smartfony. W tym samym czasie do Uber Eats dołączyły restauracje z Chicago, Nowego Jorku i Barcelony, pierwszego miasta poza USA.

W Polsce usługa Uber Eats działa już od ponad 2 lat. Pierwszym miastem, w którym wystartowała usługa, była Warszawa. Dzisiaj Uber Eats jest dostępny w 8 miastach w Polsce. Oprócz stolicy i Katowic, są to: Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Sopot i Łódź. Rosnąca popularność aplikacji Uber Eats nad Wisłą szybko sprawiła, że Polska stała się jednym z największych rynków dla tej usługi w całej Europie. Usługa Uber Eats jest obecnie dostępna w 250 miastach na całym świecie. Umożliwia użytkownikom zamawianie posiłków z ponad 60 tysięcy restauracji.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – LUTY – MARZEC 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 09.04.2019
Aktualizacja: 09.04.2019